Nissan GT-R. Nowy wygląd, mocniejszy silnik

(mm/ip)
Nissan GT-R Silnik modelu GT‑R – 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem – rozwija moc 570 KM przy 6800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 633 Nm. Silnikowi towarzyszy cichsza niż dotychczas dwusprzęgłowa, 6‑biegowa przekładnia.Fot. Nissan
Nissan GT-R Silnik modelu GT‑R – 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem – rozwija moc 570 KM przy 6800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 633 Nm. Silnikowi towarzyszy cichsza niż dotychczas dwusprzęgłowa, 6‑biegowa przekładnia.Fot. Nissan
Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku Nissan zaprezentował model GT‑R z roku modelowego 2017. Auto do sprzedaży trafi latem tego roku.
Nissan GT-R Silnik modelu GT‑R – 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem – rozwija moc 570 KM przy 6800 obr./min
Nissan GT-R

Silnik modelu GT‑R – 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem – rozwija moc 570 KM przy 6800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 633 Nm. Silnikowi towarzyszy cichsza niż dotychczas dwusprzęgłowa, 6‑biegowa przekładnia.

Fot. Nissan

Przód nadwozia nowego GT‑R został kompleksowo przebudowany. Nowa krata wlotu powietrza z motywem litery V w kolorze matowego chromu to jeden z charakterystycznych elementów najnowszej stylistyki Nissana. Detal ten został powiększony – w celu zapewnienia lepszego chłodzenia silnika – oraz zyskał nowy wzór siatki. Nowa pokrywa silnika, płynnie łącząca się z grillem, została solidnie wzmocniona, co poprawiło stabilność pojazdu przy dużych prędkościach. Odświeżony przedni spojler oraz zderzaki z nowymi elementami wykończeniowymi przy reflektorach nadają nowemu GT‑R rasowy, sportowy wygląd, zapewniając mu przy tym dużą siłę dociskającą.

Charakterystyczny dla modelu GT-R opływowy kształt bocznej linii nadwozia został zachowany, a jednocześnie boczne spojlery wysunięto na zewnątrz, aby poprawić przepływ powietrza. Gruntowną modernizację przeszedł również tył samochodu. Cztery pierścienie tylnych lamp wciąż stanowią znak rozpoznawczy GT‑R, ale w celu poprawy własności aerodynamicznych poprawiono kształt nadwozia w tej części pojazdu. Pojawiły się też dodatkowe wloty powietrza z każdej strony samochodu, obok podwójnych końcówek układu wydechowego. Linię wyznaczającą granicę między dolną częścią zderzaka a górnym pasem poprowadzono wyżej niż dotychczas, dzięki czemu tył samochodu został optycznie poszerzony i zyskał jeszcze bardziej agresywny wygląd. Zmiany w nadwoziu nie służą wyłącznie nadaniu mu bardziej sportowego wyglądu. Poprawiła się również aerodynamika pojazdu, który stawia teraz jeszcze mniejszy opór powietrzu przy takiej samej sile dociskającej, jak w dotychczasowej wersji GT‑R. Przekłada się to na lepszą stabilność w czasie szybkiej jazdy.

Nissan GT-R Silnik modelu GT‑R – 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem – rozwija moc 570 KM przy 6800 obr./min
Nissan GT-R

Silnik modelu GT‑R – 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem – rozwija moc 570 KM przy 6800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 633 Nm. Silnikowi towarzyszy cichsza niż dotychczas dwusprzęgłowa, 6‑biegowa przekładnia.

Fot. Nissan

Cała deska rozdzielcza oraz zestaw wskaźników są nowe. Środkowa część deski rozdzielczej została zmodernizowana i uproszczona. Liczbę przełączników zintegrowanej nawigacji i radia zredukowano z 27 w poprzednim modelu do zaledwie 11 w GT‑R z roku modelowego 2017. Duży, 8‑calowy ekran dotykowy wyświetla ikony ułatwiające obsługę poszczególnych funkcji. Nowy panel sterowania z wyświetlaczem umieszczono w wykonanej z włókna węglowego konsoli środkowej. Zamontowane przy zupełnie na nowo zaprojektowanej kierownicy manetki pozwalają kierowcy łatwo zmieniać biegi bez odrywania rąk od koła kierowniczego.

Silnik modelu GT‑R – 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem – rozwija moc 570 KM przy 6800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 633 Nm. Silnikowi towarzyszy cichsza niż dotychczas dwusprzęgłowa, 6‑biegowa przekładnia. Poprawiono nawet kultowe brzmienie jednostki napędowej GT‑R. Rezonans nowych tytanowych tłumików oraz system akustyczny Active Sound Enhancement (ASE) zapewniają niezrównane wrażenia w trakcie przyspieszania.

Sztywniejsze nadwozie i nowe zawieszenie zapewniają jeszcze lepszą stabilność przy gwałtownych zmianach przeciążenia bocznego oraz szybkiego pokonywania łuków drogi. Za przyczepność odpowiadają 20‑calowe opony na nowych, wykańczanych maszynowo felgach z kutego aluminium z ramionami w kształcie litery Y.

Uzupełnieniem charakteru GT‑R z 2017 roku są nowe kolory nadwozia i wnętrza. Paletę kolorów nadwozia uzupełniono o wielowarstwowy lakier „Blaze Metallic”, natomiast wnętrze Premium Edition jest oferowane z wykończeniem z półanilinowej skóry w czterech opcjach: dostępnych już wcześniej Black/Amber Red i Black/Ivory oraz nowych Black/Rakuda i Samurai Black.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty