Nissan BladeGlider został zaprezentowany zaprezentowany po raz pierwszy jako statyczne studium projektowe na Salonie Samochodowym Tokio 2013. W modelach demonstracyjnych zastosowano zaawansowaną konfigurację podwozia z wąskim rozstawem przednich kół. Uwagę zwracają m.in. osadzone na zawiasach przy tylnym słupku i otwierane do góry drzwi z wysoko poprowadzoną krawędzią szyb. Otwarty dach Nissana BladeGlider jest wzmocniony zintegrowaną konstrukcją zabezpieczającą przedział pasażerski w przypadku wywrócenia się pojazdu.
W kabinie przypominającej kształtem grot strzały fotel kierowcy jest nieco wysunięty przed siedzenia pasażerów, którzy dzięki temu mają więcej przestrzeni na nogi. Wszystkie osoby podróżujące samochodem mogą obserwować otoczenie przez panoramiczną, jednolitą szybę otaczającą kokpit. Przyciski zamontowane na kierownicy służą do sterowania systemami pojazdu, a dane takie jak prędkość, stan naładowania akumulatora, parametry trybu odzyskiwania energii oraz mapa momentu obrotowego są prezentowane na wyświetlaczu.
Po bokach centralnego wyświetlacza znajdują się dwa dodatkowe ekrany, na których kierowca ogląda obraz ze skierowanych do tyłu kamer umieszczonych tuż za przednimi kołami i obejmujących swoim zasięgiem przestrzeń po bokach i z tyłu pojazdu. Jako alternatywa dla tradycyjnych bocznych lusterek system kamer i ekranów poprawia sprawność aerodynamiczną Nissana BladeGlider. Po włączeniu biegu wstecznego na ekranach wyświetlany jest obraz z dwóch innych kamer zamontowanych z tyłu elementu konstrukcyjnego zapewniającego ochronę w przypadku przewrócenia się pojazdu, ułatwiając cofanie.
Maksymalna prędkość egzemplarzy demonstracyjnych przekracza 190 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi niespełna 5 sekund. Tylne koła są napędzane dwoma silnikami elektrycznymi o mocy po 130 kW, umieszczonymi po jednym z każdej strony. W układzie napędowym zastosowano system rozdziału momentu obrotowego na napędzane koła pod kątem poprawy właściwości jezdnych. Dzięki takiemu wektorowaniu momentu obrotowego ewentualna podsterowność powoduje automatyczne zwiększenie momentu przekazywanego na koło po zewnętrznej stronie zakrętu w celu skompensowania tego zjawiska.
Źródłem energii jest akumulator dostarczający moc 220 kW. Na potrzeby modelu opracowano specjalne układy chłodzenia akumulatora i silników.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?