Niemcy w polskich salonach

łm
fot. Arkadiusz Ławrywianiec
fot. Arkadiusz Ławrywianiec
Analitycy zakładali, że po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej drastycznie spadnie sprzedaż nowych samochodów.

fot. Arkadiusz Ławrywianiec
fot. Arkadiusz Ławrywianiec

Tymczasem okazało się, że klientami polskich dilerów są Niemcy, którzy przyjeżdżają po tańsze samochody. Nasi sąsiedzi mogą więc skutecznie podnieść polskie statystyki sprzedaży. W naszym kraju niektóre modele są tańsze nawet o 20% niż w Niemczech.

 

Na przykład za Toyotę Avensis trzeba już zapłacić o 7 - 8 tys. zł więcej niż na początku roku. Opel zredukował dla modelu Vectra o jedną trzecią różnicę w cenach sprzedaży między Polską a Niemcami. Natomiast Fiat ogłosił, że nie będzie podnosił cen w Polsce w stosunku do krajów, które należały do UE przed 1 maja 2004 r.

 

Ten proceder może zahamować wyrównanie cen samochodów we wszystkich krajach Unii, co ma nastąpić za półtora roku.  

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie