Niebiescy atakują

Tadeusz Suchomski
Fot. Suzuki
Fot. Suzuki
Udostępnij:
Nowość Suzuki GSX-R 1000 ma wielki apetyt na miano najlepszego sportowego motocykla 2005 roku.

 

Jest to najlżejszy i najmocniejszy z tego rodzaju motocykli, jakie kiedykolwiek trafiły do salonów sprzedaży.

 

Jednostka napędowa wyposażona jest w czterocylindrowy, czterosuwowy, rzędowy silnik o pojemności 999 cm3
i mocy 178 KM. Została gruntownie przebudowana.

 

Przed 20 laty, kiedy po raz pierwszy przeniesiono technikę wyścigową z toru na ulicę, na

Fot. Suzuki
Fot. Suzuki

pojeździe widniał napis GSX-R 750. Dzisiaj ten sportowy motocykl z silnikiem o mocy 100 KM nikogo nie szokuje. Jednak najnowszy model Suzuki GSX-R 1000 już powala na kolana dzięki wielu zmianom.

 

Jest teraz mniejszy i poręczniejszy. Zbiornik paliwa jest o 40 mm krótszy i o 17 mm węższy. Aby zachować pojemność zbiornika, jego tylny koniec został wpuszczony w ramę, przez co obniżono środek ciężkości. Wysokość siodła zmalała o 20 mm i wynosi 810 mm, kanapa jest węższa z przodu o 15, a z tyłu o 17 mm. Podnóżki zostały przesunięte do tyłu i lekko w górę. Nowa rama jest o 6 mm krótsza, a bardziej zwarty silnik przesunięto do przodu.

 

Rama otaczająca silnik została zespawana z trzech aluminiowych odlewów i dwóch kutych profili, wykorzystując silnik jako element nośny. Dwuramienny wahacz z centralnym amortyzatorem, mocowany systemem dźwigni posiada regulację wysokości.

 

Widelec typu upside-down o średnicy goleni 43 mm, jest regulowany przez napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie dobicia i odbicia.

 

Zwiększono średnicę tarcz hamulcowych o 10 mm. Z przodu dwie tarcze o średnicy 310 mm współpracują z zaciskiem czterotłoczkowym, z tyłu tarcza o średnicy 220 mm współpracuje z zaciskiem dwutłoczkowym.

 

Wykonany z tytanu układ wydechowy jest zakończony nietypowym trójkątnym tłumikiem.

 

Motocykl przeznaczony jest dla tych, którzy już dobrze znają tajniki szybkiej jazdy i czują sportowy charakter tej maszyny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie