W dotychczasowej historii Euro NCAP pickupy nie były kontrolowane pod kątem bezpieczeństwa pasażerów. W związku z ich rosnącą sprzedażą i dużym zainteresowaniem ze strony klientów
indywidualnych, a nie firm, organizacja postanowiła, że zacznie je brać pod uwagę w swoich testach.
Po ich przeprowadzeniu okazało się, że zarówno Navara jak i D-MAX/Rodeo zanotowały bardzo słabe wyniki jeśli chodzi o bezpieczeństwo dorosłych pasażerów i pieszych biorących udział w kolizji z samochodem. W przypadku Nissana słabe noty związane były m.in. z wadliwie działającymi poduszkami powietrznymi (firma już ogłosiła kampanię naprawczą). Jeśli chodzi o Isuzu, szczególnie niepokojące okazały się możliwe obrażenia klatki piersiowej osób siedzących z przodu.
Dość dobrze w testach wypadł Mitsubishi L200, pomijając bezpieczeństwo pieszych.
Model | Ochrona dorosłych pasażerów (max. 5 gwiazdek) | Ochrona przewożonych dzieci (max. 5 gwiazdek) | Ochrona pieszych (max. 4 gwiazdki) |
Isuzu D-MAX/Rodeo | 1,5 | 2 | 1 |
Mitsubishi L200 | 4 | 3 | 1 |
Nissan Navara | 1 | 3 | 2 |
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?