
.
Jest to auto o wymiarach 3940 mm długości, 1710 mm szerokości oraz 1490 mm wysokości, więc można, uznać, że jest to samochód stosunkowo mały. Jednak w tym niedużym nadwoziu znajdziemy wiele miejsca. Wnętrze jest obszerne, a bagażnik ma pojemność 295 l, co do niedawna było wynikiem spotykanym w autach kompaktowych.
Tuż po zajęciu pozycji za kierownicą uwagę zwracają dość twarde fotele, które początkowo wydają się mało wygodne, ale w czasie dłuższej podróży nie powodują zmęczenia. W testowanym przez nas Hyundaiu była możliwość zarówno regulacji wysokości fotela kierowcy jak i regulacji kolumny kierowniczej w dwóch poziomach, stąd "dopasowanie" auta do swoich potrzeb i sylwetki nie nastręcza większych problemów.

We wnętrzu auta panują wszech obecne plastiki, których nie tylko jest nieco za dużo (brakuje tapicerki np. na obiciach drzwi) to niestety w czasie jazdy, szczególnie po wyboistej drodze, dają o sobie niekiedy znać po przez ciche dźwięki dochodzące z okolic ich łączeń. Po za tym, śmiało można powiedzieć, że deska rozdzielcza jest przejrzysta, uporządkowana i funkcjonalna. Nie znajdziemy na niej zbędnych przycisków czy też wydumanych funkcji, co można przyjąć za plus gdyż jest to auto do zwykłego codziennego użytku a miłośnicy gadżetów raczej gustują w innych segmentach.

Na środku deski rozdzielczej jest wielofunkcyjny wyświetlacz pokazujący m.in.: licznik przebiegu dziennego, średnie i chwilowe spalanie paliwa, dystans jaki nam pozostał do przejechania na znajdującej się w zbiorniku ilości paliwa oraz nazwę aktualnie odtwarzanej stacji radiowej.
Testowany przez nas Hyundai był wyposażony w benzynowy silnik 1,2 l o mocy 78 KM w wersji Comfort. Silnik może nie jest porażająco dynamiczny ale czuć, że auto wykorzystuje wszystkie swoje "konie mechaniczne" co powoduje, że nie ma problemu z dynamiką szczególnie w mieście. W trakcie naszego testu auto spalało średni ok. 5 l/ 100 km (pojemność zbiornika paliwa wynosi 45 l), przy czym samochód miał okazję jeździć zarazem po mieście jak i po za nim.

Pięciobiegowa skrzynia biegów pracuje lekko i precyzyjnie. Ciekawą funkcją jest możliwość zmiany cykliczności wycieraczek, dzięki czemu możemy zmniejszyć lub zwiększyć w zależności od rodzaju deszczu ilość ruchów wycieraczki w pozycji przerywanej.
Zawieszenie auta jest czymś pośrednim. Nie służy do brawurowego pokonywania zakrętów dzięki czemu w środku nie czuć wszystkich wybojów a zarazem na tyle sztywne, że przy spokojnej jeździe odczuwa się bezpieczeństwo.
Układ kierowniczy precyzyjnie i spokojnie reaguje na ruchy kierownicy. Z przodu auto wyposażone jest w zawieszenie z kolumnami Mac-Phersona, natomiast z tyłu zastosowano belkę skrętną. Promień skrętu samochodu, według zapewnień producenta, wynosi 5,2 m co znacznie ułatwia manewrowanie samochodem. Komfort jazdy zapewne także podnoszą 14. calowe felgi z dobrze tłumiącymi wysoko profilowymi oponami.

Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa układ zapobiegający blokadzie kół w czasie hamowania (ABS) oraz system rozdziału sił hamowania (EBD).
W skład wyposażenia wersji Comfort wchodzi manualnie sterowana klimatyzacja z funkcją chłodzenia schowka, komputer pokładowy, sześć poduszek powietrznych, elektrycznie ustawiane lusterek i przednie boczne szyb, centralny zamek z funkcją otwierania drzwi w razie kolizji a także radioodtwarzacz z CD, MP3, AUX i USB, czterema głośnikami i przyciskami w kole kierownicy.
Hyundai i20 z benzynowym silnikiem 1,2 l w wersji Comfort kosztuje 43 900 zł.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?