Strategiczny sojusz DaimleraChryslera i Hyundaia przestał istnieć. Zapowiadana globalizacja przemysłu motoryzacyjnego jakoś nie następuje.

Wczoraj DaimlerChrysler ogłosił, że sprzeda swój pakiet akcji Hyundai Motor (10,4%). Natomiast Hyundai (na zdjęciu model Getz)
odkupi od DaimleraChryslera 50% udziałów we wspólnym przesięwzięciu.
Na zakup akcji Hyundai Motor w 2000 i 2001 r. DaimlerChrysler wydał 571,6 mln dol. Obecnie są one warte 993 mln dol.
Sojusz zakładał utworzenie wspólnych firm, które miały produkować pojazdy osobowe i użytkowe. Nie spełniono też ambicji Hyundaia, który chciał odgrywać kluczową rolę w produkcji nowej rodziny globalnego modelu auta mającego wspólną płytę podłogową. Wspólną platformę mają co prawda Hyundai Getz, nowy Mitsubishi Colt i Smart Fourfour, ale modele te będą indywidualnie walczyć o klienta.
Pod koniec kwietnia DaimlerChrysler postanowił, że rezygnuje z dokapitalizowania japońskiej firmy Mitsubishi Motors, której był największym akcjonariuszem. Wygląda na to, że DaimlerChrysler wycofuje się z Azji, ale zamierza inwestować w Chinach. Eksperci uważają, że Chiny są obecnie najbardziej obiecującym rynkiem zbytu na świecie.

Remont drogi, chodnika i ścieżki rowerowej w Chorzelowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?