Nie ma zgody

(rp)
fot. Hyundai
fot. Hyundai
Strategiczny sojusz DaimleraChryslera i Hyundaia przestał istnieć. Zapowiadana globalizacja przemysłu motoryzacyjnego jakoś nie następuje.

Strategiczny sojusz DaimleraChryslera i Hyundaia przestał istnieć. Zapowiadana globalizacja przemysłu motoryzacyjnego jakoś nie następuje.

 

fot. Hyundai
fot. Hyundai

Wczoraj DaimlerChrysler ogłosił, że sprzeda swój pakiet akcji Hyundai Motor (10,4%). Natomiast Hyundai (na zdjęciu model Getz)
odkupi od DaimleraChryslera  50% udziałów we wspólnym przesięwzięciu.

 

Na zakup akcji Hyundai Motor w 2000 i 2001 r. DaimlerChrysler wydał 571,6 mln dol. Obecnie są one warte 993 mln dol.

 

Sojusz zakładał utworzenie wspólnych firm, które miały produkować pojazdy osobowe i użytkowe. Nie spełniono też ambicji Hyundaia, który chciał odgrywać kluczową rolę w produkcji nowej rodziny globalnego modelu auta mającego wspólną płytę podłogową. Wspólną platformę mają co prawda Hyundai Getz, nowy Mitsubishi Colt i Smart Fourfour, ale modele te będą indywidualnie walczyć o klienta.

Pod koniec kwietnia DaimlerChrysler postanowił, że rezygnuje z dokapitalizowania japońskiej firmy Mitsubishi Motors, której był największym akcjonariuszem. Wygląda na to, że DaimlerChrysler wycofuje się z Azji, ale zamierza inwestować w Chinach. Eksperci uważają, że Chiny są obecnie najbardziej obiecującym rynkiem zbytu na świecie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty