Nie do zdarcia

Jerzy Pomianowski, rzecznik prasowy ITS
ITS w ścisłej współpracy z Instytutem Odlewnictwa w Krakowie od dłuższego już czasu prowadzi badania i eksperymenty związane z zupełnie nowymi materiałami, określanymi wspólną nazwą „kompozyty”.

ITS w ścisłej współpracy z Instytutem Odlewnictwa w Krakowie od dłuższego już czasu prowadzi badania i eksperymenty związane z zupełnie nowymi materiałami, określanymi wspólną nazwą "kompozyty".

Nie do zdarcia

 

Materiały te, oraz wykonane z nich wyroby zdobyły wiele medali na różnego rodzaju wystawach wynalazczości m.in. w Brukseli i Paryżu. Takie sukcesy nie mogą dziwić, jeśli wskażemy - jako przykład - kompozytową tarczę hamulcową, która w sportowym samochodzie może służyć przez ponad milion kilometrów, a przy tym jest sporo lżejsza od standardowej.

Kompozyt to tworzywo złożone z co najmniej dwóch składników (zwanych komponentami, fazami) o różnych właściwościach w taki sposób, że ma właściwości lepsze i nowe w porównaniu z właściwościami poszczególnych składników. Osnową kompozytów bywają czyste metale, bądź stopy aluminium, tytanu, miedzi, magnezu.

Nieścieralna tarcza hamulcowa to tylko jedna z wielu możliwości zastosowania materiałów kompozytowych w technice motoryzacyjnej. W Instytucie Transportu Samochodowego konstruowane są i badane elementy zawieszenia pojazdów a także tłoki do silników spalinowych. Tłoki te mają mniejszą masę, wykazują ograniczone straty tarcia w złożeniu tłok-cylinder oraz zwiększają niezawodność i trwałość tłoka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty