NGK w najmniejszym z Fiatów

Redakcja
Nowy Fiat 500 jest równie udanym i uznanym następcą Cinquecento. Z fabryki wyjeżdża wyposażony w świece zapłonowe i czujniki firmy NGK Spark Plug Europe.

Nowy Fiat 500 jest równie udanym i uznanym następcą Cinquecento. Z fabryki wyjeżdża wyposażony w świece zapłonowe i czujniki firmy NGK Spark Plug Europe.

Świeca zapłonowa ZKR7A-10 NGK znalazła zastosowanie w oryginalnym wyposażeniu 1.2-litrowego silnika 8V Fiata 500. Dysponuje ona gwintem o zaledwie 12 mm średnicy, a została stworzona specjalnie do serii silników Fiata FIRE EVO i PDA. Jej elektrody zbudowane są ze stopu niklu i miedzi. Świeca zapłonowa z wysuniętym o 5mm położeniem iskry oraz z 1-milimetrowym odstępem między elektrodami zapewnia już od roku 2005 optymalny zapłon w silnikach FIRE różnych modeli Fiata i Lancii.

NGK w najmniejszym z Fiatów

Sprawdzona w FIRE

NGK dostarcza również świece zapłonowe do 1.5-litrowego silnika 16V Fiata 500. W tym przypadku Fiat zdecydował się na świecę DCPR7E-N-10. Skonstruowana została specjalnie dla serii silników FIRE MPI. Podobnie jak w przypadku ZKR7A-10 do produkcji elektrod świecy używa się stopu niklu i miedzi. Odstęp między elektrodami wynosi 1 mm. Od końca 2004 roku świeca sprawdziła się w silnikach FIRE wielu modeli Fiata i Lancii.

Do wielozaworowych

Wielkim powodzeniem cieszy się u Fiata szczególnie świeca DCPR7E-N-10. Z uwagi na jej małą średnicę jest ona idealna do mniejszych silników wielozaworowych. Mimo że nie użyto do jej konstrukcji metali szlachetnych, zapewnia ona optymalny zapłon i dysponuje wytrzymałymi elektrodami bocznymi.

Oprócz świec zapłonowych NGK dostarcza Fiatowi również czujników stukowych KNE11 dla wersji 8V Fiata 500. Podobne czujniki stosuje się od kilku lat w silnikach Fire 8V w niektórych modelach Fiata i Lancii. Działają niezawodnie i skutecznie zapobiegają spalaniu stukowemu.

Innowacyjne rozwiązania

Benzynowe wersje Fiata 500 zjeżdżają z taśmy produkcyjnej wyposażone w specjalną sondę lambda OZA641-A1 marki NTK. Jest to sonda skokowa z korpusem ceramicznym z dwutlenku cyrkonu z ulepszonym ogrzewaczem i elementem mierzącym sondy. Innowacje te zapewniają szybki czas reakcji i lepszą pracę modułu sterowania pracą silnika.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty