Naprawy aut mogą być tańsze

Maciej Pobocha
W połowie lipca spółki Inter Cars i JC Auto podpisały porozumienie o połączeniu. W jego wyniku powstać ma największa w Polsce sieć niezależnych serwisów, licząca ponad 1000 warsztatów. Efektem może okazać się spadek cen, dzięki czemu zyskają właściciele aut.

 

Inter Cars i JC Auto są właścicielami marek, którymi posługują się niezależne warsztaty naprawcze. W przypadku Inter Cars są to AutoCrew, Q-SERVICE, Q-SERVICE Truck i Q-SERVICE Motor Sport. JC Auto jest natomiast właścicielem loga Perfect Service.

 

- Połączenie Inter Cars S.A. i JC Auto S.A. doprowadzi do istotnego zmniejszenia kosztów i pełniejszego wykorzystania potencjału ludzkiego obu firm. Dzięki połączeniu wolumenów

Naprawy aut mogą być tańsze

zakupowych, będziemy mogli zaoferować najlepsze ceny. Chociaż ani Inter Cars ani JC Auto nie mają bezpośredniego wpływu na kształtowanie cen części i usług oferowanych przez warsztaty, to jestem przekonany, że dzięki temu skorzystają również klienci serwisów - wyjaśnia Radosław Grześkowiak, dyrektor marketingu i reklamy Inter Cars S.A.

 

Także zdaniem Alfreda Franke, współwłaściciela firmy MotoFocus.pl badającej rynek motoryzacyjny, połączenie Inter Cars i JC Auto może mieć pozytywne skutki dla właścicieli pojazdów. - Wpłynie to na atrakcyjność usług jakie dotychczas oferowały sieci warsztatowe AutoCrew, Q-Service czy też Perfect Service. Atrakcyjność może oznaczać w tym przypadku konkurencyjność cenową w zakresie oferowanych części, ale przede wszystkim będzie to wzbogacenie oferty warsztatów zaopatrywanych przez Inter Cars o podzespoły do samochodów japońskich, a współpracujących z JC o części do aut europejskich. Dzięki temu kierowcy w tych sieciach znajdą szczególnie atrakcyjny wybór części do każdej marki i modelu samochodu - mówi Alfred Franke, współwłaściciel firmy badającej rynek motoryzacyjny MotoFocus.pl

 

Nie bez znaczenia może okazać się też reakcja konkurencji, chociaż zdaniem Alfreda Franke wojny cenowej nie należy się spodziewać, bo marże dystrybutorów części są już na niskim poziomie. Prawdopodobne jest pewne obniżenie cen. - Póki co realizujemy kampanie zaplanowane w zeszłym roku, ale we wrześniu będziemy przygotowywać kolejne. Wtedy zapadną decyzje dotyczące naszej strategii, w której uwzględnimy zapewne sytuację związaną z połączeniem Inter Cars i JC Auto - mówi Paulina Książek z firmy Norauto Polska skupiającej sieci warsztatów Norauto i Midas.

- Bacznie przyglądamy się temu, co robi nasza konkurencja. Nie obawiamy się jednak, że fuzja firm Intercars i JC Auto wpłynie na działalność naszych serwisów. Mamy własną, bardzo dobrze działającą sieć warsztatów zarówno dla samochodów osobowych, jak i ciężarowych pod nazwami: Leader Service i Leader Service Truck. W naszych sieciach zrzeszonych jest ponad 500 warsztatów i ich liczba stale rośnie.

 

Fota oferuje warsztatom coraz szerszą ofertę wyposażenia warsztatowego, materiałów pomocniczych i chemii warsztatowej w bardzo korzystnych, konkurencyjnych cenach - mówi dyr. Bohdan Stankiewicz z firmy Fota, konkurenta Inter Cars i JC Auto.

 

Te dyplomatyczne wypowiedzi sugerują, że wiele zależy od decyzji Inter Cars i JC Auto. Jeśli one obniżą ceny, to konkurencja zrobi zapewne to samo.

 

W Polsce działa obecnie ok. 23 tys. warsztatów. Ok. 18 800 z nich to warsztaty niezależne, nie należące do żadnej sieci. Mniej więcej 2700 skupionych jest w sieciach takich jak AutoCrew i Perfect Service. Ok. 1350 to autoryzowane stacje obsługi (ASO), a 80 należy do sieci typu fast-fit (Midas, Norauto).  

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty