Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Naprawa samochodu. Z jakimi problemami mierzą się klienci warsztatów samochodowych?

Mariusz Michalak
Fot. Janusz Wójtowicz
Fot. Janusz Wójtowicz
Z badania przeprowadzonego przez Kantar Polska na zlecenie Q Service Castrol wynika, że polscy kierowcy są przywiązani do „swoich warsztatów” - 65% badanych przyznaje, że korzysta z usług tego samego autoserwisu więcej niż raz. Ponadto, 1/5 respondentów deklaruje, że miało bardzo wiele negatywnych doświadczeń we współpracy z mechanikami.

W badaniu dla sieci Q Service Castrol wzięli udział kierowcy, posiadający samochody starsze niż 2 lata. Celem przeprowadzonej ankiety było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, z jakimi problemami mierzą się klienci warsztatów samochodowych, a także co jest dla nich kluczowe w przypadku oddawania samochodów do serwisu.

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe

- Z badania wynika, że prawie każdy posiadacz samochodu w Polsce odwiedził w ubiegłym roku warsztat samochodowy przynajmniej raz, a 75% badanych było klientami autoserwisu minimum dwukrotnie_. Najczęściej powodem spotkań Polaków z mechanikami są drobne naprawy, a także obowiązkowe przeglądy _– informuje Marta Ciesielska, kierownik działu sieci serwisowych Q Service Castrol.

Terminowość oraz częsty kontakt z klientem na wagę złota

Kierowcy zwracają uwagę na trudności, z jakimi mierzą się, szukając odpowiedniego warsztatu. 49% badanych podkreśla, że nie jest łatwo znaleźć miejsce godne zaufania.

- _W dzisiejszych czasach serwis musi być przede wszystkim proaktywny wobec oczekiwań klienta. Co to znaczy? Klientom zależy najbardziej na gwarancji wykonanej usługi, a także na podaniu szacunkowej kwoty naprawy przed jej wykonaniem. Ważne jest również dotrzymywanie umówionych wcześniej terminów, udzielanie informacji o postępie prac naprawczych, a także używanie dobrych jakościowo części zamiennych – _tłumaczy Szymon Sabat, Market Activation Specialist CEE w firmie Castrol.

Lokalizacja serwisu samochodowego nie jest najważniejsza

Na jakie inne cechy warsztatu zwracają uwagę klienci? Według badania przeprowadzonego przez Kantar Polska istotnymi kwestiami jest również szybkość realizacji naprawy, szeroki zakres proponowanych usług, jak również traktowanie klientów z szacunkiem oraz cierpliwością.

Co ciekawe, kluczową kwestią przy wyborze serwisu samochodowego nie jest lokalizacja. Tylko 21% respondentów biorących udział w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Q Service Castrol odpowiedziało, że aspekt związany z bliskim położeniem zakładu ma dla nich bardzo duże znaczenie.

Opinia innych ma dużą wartość

Bardzo ważną rolę w procesie decyzyjnym przy wyborze warsztatu samochodowego odgrywają polecenia – od znajomych, przyjaciół czy najbliższej rodziny. Z tej formy rekomendacji skorzystała prawie połowa ankietowanych. Ponadto, 41% przebadanych respondentów podkreśla, że samochód jest dla nich bardzo ważny, co przekłada się bezpośrednio na poświęcanie znacznej uwagi wszystkim kwestiom związanym z jego eksploatacją oraz naprawą.

- _Polecenia dzięki tzw. “poczcie pantoflowej”, zarówno przez przyjaciół, rodzinę, jak i znajomego mechanika to najczęstszy sposób wyboru autoserwisu. Obserwujemy to wśród klientów, którzy bardzo często decydują się na wizytę w naszych serwisach, właśnie dzięki rekomendacji bliskich – _podkreśla Leszek Radzikowski, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol.

Źródło: Dane z raportu Kantar 2022 dla Q Service Castrol

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty