Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najwyższa przeprawa świata o połowę tańsza od mostu Północnego

pw
Fot.  Glabb / cc by sa 3.0
Fot. Glabb / cc by sa 3.0
Spektakularny most Beipanjiang (Chiny) ma 1,3 kilometra długości, po dwa pasy ruchu w każdą stronę i znajduje się nad półkilometrową przepaścią. Dlaczego jego budowa była o połowę tańsza od warszawskiego mostu Północnego?

Chińczycy wybudowali spektakularny most. Przęsła łączą dwa wzniesienia odległe o ponad kilometr. Między nimi jest półkilometrowa przepaść. Cała budowa, w górzystej południowej części Chin, trwała trzy lata i pochłonęła niecałe 600 mln zł. To niedużo, biorąc pod uwagę, że konstrukcja w Warszawie była prawie dwa razy droższa (1,15 mld zł). Przepłaciliśmy?

Sprawa jest dość skomplikowana, ponieważ musimy uwzględnić po pierwsze pensje pracowników budowlanych. W Chinach, według badań Goldman Sachsa z roku 2014, połowa pracującej populacji (w tym robotnicy budowlani) zarabiają średnio tylko 2 tys. dolarów rocznie, czyli w przeliczeniu lekko ponad 700 złotych miesięcznie. W Polsce majster drogowy zgarnie ponad 4 tys. złotych "na rękę". To prawie pięć razy więcej.

Jeszcze większe różnice są wśród kierowników budowy, geodetów i innych wyspecjalizowanych pracowników.

Więcej w serwisie warszawa.naszemiasto.pl

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty