Aby mógł rozpędzić się do prędkości znacznie powyżej 300 km/h Beetle LSR został znacznie zmodyfikowany pod kątem przepisów obowiązujących w czasie bicia rekordów na słonym jeziorze. Moc 2-litrowego silnika TSI zwiększono do rekordowych 550 KM – osiągnięto to między innymi dzięki zastosowaniu innych turbosprężarki, tłoków, wałków rozrządu, korbowodu oraz dzięki modyfikacjom głowicy cylindrów. Silnik Beetle’a-rekordzisty ma też budzący respekt moment obrotowy o wartości 571 Nm.
Ekstremalne warunki bicia rekordu spowodowały również konieczność wyposażenia Beetle’a w specjalne koła i opony przystosowane do jazdy po słonej nawierzchni, a jego nadwozie znacznie obniżono. Zastosowano także mechanizm różnicowy zwiększający dodatkowo trakcję samochodu, a specjalny pakiet bezpieczeństwa - składający się z klatki bezpieczeństwa, wyścigowego fotela z pięciopunktowymi pasami i z systemu gaśniczego – zapewnia kierowcy niezbędną ochronę. Poza tym Beetle LSR ma na pokładzie dwa spadochrony, które wspomagają hamowanie samochodu.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?