Najpopularniejsze auta w Polsce. Te modele sprzedają się najlepiej

Mariusz Michalak
Fot. Pixabay.com
Fot. Pixabay.com
Rejestracje nowych aut w lutym 2019 r. były nieznacznie większe niż rok wcześniej. Osiągnięty rezultat 48 955 szt. licząc razem samochody osobowe i dostawcze (do 3,5t), był o 4,5% wyższy. Na ten wynik wpłynął wzrost zarówno wśród samochodów dostawczych (+9,7% r/r), jak i na rynku samochodów osobowych (+3,9%).

W grupie samochodów osobowych w lutym 2019 r. zarejestrowano 43 764 szt. czyli o 1 629 szt. więcej niż w lutym 2018 (+3,9%) a jednocześnie o 2 163 szt. mniej niż w styczniu b.r. Spadek do poprzedniego miesiąca jest naturalny. Zazwyczaj krótszy luty, teraz miał 2 dni robocze mniej niż styczeń. Porównując dzienne rejestracje - w lutym były o 4,8% wyższe niż miesiąc wcześniej.

Nabywcy indywidualni zarejestrowali w ostatnim miesiącu 15,7 tys. szt. o 5,3 % więcej r/r i mniej o 8,3% (-1,4 tys. szt.) mniej niż w styczniu br.. Udział tej grupy klientów wyniósł 35,9% i był wyższy ( +0,5 pkt. proc.) niż rok wcześniej i niższy niż w styczniu o 1,4 pkt. proc.

Nabywcy instytucjonalni zarejestrowali w lutym 2019 r. 28,0 tys. samochodów, 0,8 tys. szt. (+3,1%) więcej niż w lutym ub.r. Rezultat ten był niższy od uzyskanego miesiąc wcześniej o 0,7 tys. szt. Wśród klientów instytucjonalnych najważniejszą grupę klientów stanowią niezmiennie firmy leasingowe/CFM i firmy wynajmu. W lutym stanowiły 41% rynku (64% wśród nabywców instytucjonalnych), podczas gdy rok wcześniej zajmowały 45,6% ( 70,6% wśród nabywców instytucjonalnych )

Marki popularne zakończyły ostatni miesiąc z rezultatem 38,0 tys. nowych rejestracji (+2%) i osiągnęły udział w rynku na poziomie 86,8% wobec 88,4% przed rokiem. W porównaniu do stycznia zajęły o 2 pkt. proc. mniej. Liczba samochodów marek premium wyniosła 5,8 tys. szt. i była wyższa niż rok wcześniej o 18,2%. W porównaniu do stycznia br. miał miejsce wzrost o 12,2% ( +630 szt.).

W całej grupie samochodów osobowych zarejestrowano niemal 1,4 tys. hybryd (-13,6% r/r) oraz 151 szt. z napędem elektrycznym (+68%). Wśród nich znalazły się 73 szt. samochodów bateryjnych i z rozszerzonym zasięgiem oraz 78 szt. hybrydy plug-in. Samochody z napędem benzynowym zajęły 73,9% rynku a z dieslem 21,2% podczas, gdy rok wcześniej stanowiły odpowiednio 71,5% i 22,9%.

W grupie samochodów dostawczych do 3,5t w lutym 2019 r. według analiz PZPM przygotowanych na podstawie wstępnych danych CEP, przybyło 5 191 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów. Tempo wzrostu +9,7% tej części rynku jest nadal wysokie, prawie identyczne jak w styczniu br. +9,1% choć nie takie jak w ostatnich miesiącach 2018 r. (dla przypomnienia w ostatnim kwartale ub.r. – w październiku 21,9%, w listopadzie 24,4%, w grudniu +12,6%).

W ogólnym rankingu w lutym 2019r. liderem rynku niezmiennie była Skoda i zarejestrowała 5 661 szt. niemal tyle samo co rok wcześniej (-3 szt.). Druga była Toyota (4 740 szt. -7,7%). Trzecie miejsce należało do marki Volkswagen (4 354 szt. -1,8%). Czwarte zajął Ford (2 837 szt. -1,8%) i piąte Opel (2 790 szt.; +7,9%). Drugą piątkę otworzyła Dacia (2 718 szt.+55,9 %), która w grupie Top 10zanotowała największy wzrost do lutego ub.r. Kolejne miejsca przypadły markom: Kia (2 294 szt. +9,9%), Renault (2 058szt. +15,6%), Hyundai (2051 szt. +9,3%) i Mercedes-Benz (1 421 szt. +9,8% ).

W ogólnym rankingu modeli, w lutym 2019r. na pierwszym miejscu Skoda Fabia (1 751 szt. ) ze znaczną przewagą nad drugą Octavią (1 452 szt.; -17,1%) i trzecim Yarisem (1 323 szt. ). Czwarty był Duster z wynikiem 1 263 szt. Piąta pozycja należała do Focusa (1 204 szt.). Drugą piątkę otworzyła Toyota Auris z wynikiem 1 055 szt.

Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście

Toyota, Skoda oraz Dacia to najczęściej wybierane marki aut w lutym przez klientów indywidualnych, natomiast Dacia Duster, Toyota Yaris oraz Skoda Fabia to najchętniej wybierane modele w tej grupie. Wśród firm najczęściej decydowano się na auta Skody, Volkswagena oraz Toyoty. Nabywcy instytucjonalni najczęściej wybierali Skodę Fabię Skodę Octavię oarz Forda Focusa.

Od początku 2019 roku w grupie nabywców indywidualnych zarejestrowano 32,9 tys. szt. , było to o 44 szt. (-0,1%) mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Na pozycję lidera wróciła Toyota (4 355 szt.) mimo spadku rejestracji r/r o 20,5%. Druga Skoda zarejestrowała 4 131 szt. zmniejszając rejestracje wśród klientów indywidualnych o 3,0% r/r. Na trzecim podobnie, jak rok wcześniej był Opel (2 715; +1,1,%). Na czwartym miejscu była Kia (2 542; +1,6%). Z piątą lokatą ten okres zakończyła Dacia (2 460;+69,4 %), która aż o 2 pozycje poprawiła swoją pozycję sprzed roku. Drugą piątkę otwiera Hyundai (2 457 szt.; +7,5%).

Najczęściej wybieranym modelem przez klientów indywidualnych od początku była Toyota Yaris (1 746; -6,2%). Na drugim miejscu Fabia (1 333: -19,4 %). Trzeci był Duster (1 286 szt. +115,8% ), który podwoił rejestracje w stosunku do sytuacji przed rokiem i awansował o 11 miejsc. Czwarty był Fiat Tipo (1 166; +48,7%), który przesunął się o 3 pozycje w skali roku. Na piątej lokacie tym razem Corsa (990 szt.; +31,6%), który zyskał 4 pozycje. Kolejne miejsce należy do Tucsona (927; +22,8%), następna była Skoda Rapid (906: +35,8%), a za nią dopiero Octavia (824; -7,3%).

Do firm rejestrujących na regon dostarczono od początku roku 56,8 tys. szt. (+2,7%; +1,5 tys. szt.).

W rankingu rejestracji nabywców instytucjonalnych pierwsza piątka marek nie zmieniła się. Liderem jest Skoda (7 855; -5%; udz. 13,8%), drugi Volkswagen (7 263; +12,9%; udz. 12,8%). Trzecia była Toyota
(5 331; +3,5%; udz. 9,4%). Następny w rankingu był Ford (4 133 ; -7,9%) a za nim Opel (3 378; 2,8%). Drugą piątkę otworzyła Dacia (2 839; +34,9%) a za nią Mercedes-Benz (2 645; +6,2%).

Najczęściej wybieranym modelem przez klientów instytucjonalnych od początku br. była Octavia (2 738; -6,2%). Następna Fabia (1 944; -13%). Na trzecim, po awansie o jedno miejsce był Focus (1 841 ; +11,9%). Na czwartym Golf (1 820; -3,0%). Pierwszą piątkę zamknęła Astra (1 663; +10,1%).

Od początku 2019 roku zarejestrowano 89 961 nowych samochodów osobowych, o 1,7% więcej niż w analogicznym czasie 2018 r. Wszystkich marek premium zarejestrowano 10,9 tys. szt. przy wzroście ich liczby o 7,8% w skali roku. Marki popularne osiągnęły w tym czasie poziom 78,8 tys. nowych rejestracji (+0,9%). W całej grupie samochodów osobowych zarejestrowano 3,4 tys. hybryd (-3,9%) oraz 228 szt. (+8,6%) z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in. Samochody z napędem benzynowym zajęły 73,4% rynku a z dieslem 21,1% podczas, gdy rok wcześniej odpowiednio 71,4% i 22,7%.

Rejestracja nowych aut osobowych przez klientów indywidualnych - luty 2019

PozycjaModelLuty

20192018Zmiana % r/rZmiana poz r/r


OgółemUdział %OgółemUdział %





1Dacia Duster8145,2%2511,7%224,3%15
2Toyota Yaris7674,9%8695,8%-11,7%-1
3Skoda Fabia5623,6%6724,5%-16,4%-1
4Fiat Tipo5403,4%2952,0%83,1%8
5Opel Corsa4602,9%3012,0%52,8%5
6Hyundai Tucson4142,6%2942,0%40,8%7
7Toyota Auris4042,6%3812,6%6,0%-1
8Skoda Rapid3742,4%3082,1%21,4%0
9Toyota Corolla3502,2%3412,3%2,6%-2
10Skoda Octavia3252,1%4062,7%-20,0%-6
11Opel Astra3142,0%4032,7%-22,1%-6
12Hyundai I203132,0%2891,9%8,3%2
13Kia Sportage2921,9%2231,5%30,9%5
14Toyota C-HR2911,9%3042,0%-4,3%-5

Toyota Aygo2911,9%4533,0%-35,8%-11
16Dacia Sandero2811,8%2191,5%28,3%3
17Volkswagen Polo2411,5%880,6%173,9%36
18Suzuki Vitara2251,4%2311,5%-2,6%-1
19Volkswagen Golf2101,3%2741,8%-23,4%-4
20Renault Clio2051,3%1891,3%8,5%3

Kia RIO2051,3%1911,3%7,3%2
RAZEM 1-207 87850,10%6 98246,77%12,8%
Pozostałe 7 84749,90%7 94553,23%-1,2%
RAZEM15 725100%14 927100%5,3%

Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty