
Najnowszy samochód z Ingolstadt jest 4-osobowym liftabckiem. Wyglądem przypomina sedana, ale pokrywa bagażnika otwiera się razem z szybą. Auto jest o 3,6 cm dłuższe od modelu A4, ale niższe i ma trochę większy rozstaw osi oraz kół. W efekcie ma nieco bardziej sportowy charakter, podkreślony przez

bezbramkowe szyby w drzwiach i mocniej opadającą linię dachu.
Bagażnik A5 Sportback ma pojemność 480 l, która po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa się do 980 l.
Na początku do wyboru będą trzy diesle: 2,0 l/170 KM, 2,7 l/190 KM i 3,0 l/240 KM. W połowie 2010 r. dołączą do nich trzy kolejne jednostki wysokoprężne. Zamówić można też będzie jeden z silników benzynowych: 2,0 l/180 KM, 2,0 l/211 KM lub 3,2 l V6 o mocy 265 KM. W zależności od jednostki, przewidziano 6-stopniową skrzynię manualną, bezstopniową przekładnię

multitronic i 7-biegowy automat.
W odmianach z jednostkami benzynowymi oraz z najmocniejszym dieslem standardem będzie napęd na cztery koła (quatro). W standardowych warunkach 60 proc. mocy trafia na tylną oś, a 40 proc. na przednią. Kiedy system wykryje poślizg, moc jest automatycznie rozdzielana tak, aby mu zapobiec, przy czym do 85 proc. może trafić na tylne koła i do 65 proc. na przednie.
W przypadku jednostek osiągających 240 i 265 KM, dostępny będzie w opcji sportowy dyferencjał, odpowiednio dystrybuujący moc pomiędzy tylne koła. Podczas jazdy w zakręcie, lub przyspieszania na łuku, większa jej część będzie przekazywana na koło zewnętrzne, zapobiegając pod- i nadsterowności.
W obu wersjach napędzanych na przód - 2.0 TDI i 2.7 TDI, a także w 2.0 TFSI 180 KM zastosowano system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną na przedniej osi. Zwiększa ona zrywność samochodu i zapobiega podsterowności.
Wszystkie wersje nowego Audi wyposażone będą w system odzyskiwania energii hamowania, zamieniający ją w energię elektryczną. Pozwala to nieco zmniejszyć zużycie paliwa.
System zmiany dynamiki jazdy w przypadku mocniejszych silników umożliwi kierowcy dobranie charakterystyki reakcji na pedał przyspieszenia, punktów zmiany przełożenia siedmiobiegowej skrzyni S tronic oraz siły wspomagania układu kierowniczego działającego w zależności od prędkości jazdy. System może być połączony z trzema opcjonalnymi modułami: sportowym mechanizmem różnicowym, adaptacyjną regulacją amortyzatorów i dynamicznym układem kierowniczym ze zmiennym przełożeniem.



Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple Beats Flex żółty (MYMD2EE/A)
w zależności od tego, co robisz, słuchawki beats f…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Czarne
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
kup teraz

Beyerdynamic DT770 PRO 80Ohm
Najważniejsze cechy:• ergonomiczny kształt• przewó…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Złote
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116D…
Pirat drogowy w Lublinie