Najnowsze Audi - A5 Sportback

(mp)
Wiemy już jak wygląda, jakie będzie miało silniki i rozwiązania techniczne. Panie, Panowie, oto Audi A5 Sportback.

Fot. Audi
Fot. Audi

Najnowszy samochód z Ingolstadt jest 4-osobowym liftabckiem. Wyglądem przypomina sedana, ale pokrywa bagażnika otwiera się razem z szybą. Auto jest o 3,6 cm dłuższe od modelu A4, ale niższe i ma trochę większy rozstaw osi oraz kół. W efekcie ma nieco bardziej sportowy charakter, podkreślony przez

Fot. Audi
Fot. Audi

bezbramkowe szyby w drzwiach i mocniej opadającą linię dachu.

Bagażnik A5 Sportback ma pojemność 480 l, która po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa się do 980 l.

Na początku do wyboru będą trzy diesle: 2,0 l/170 KM, 2,7 l/190 KM i 3,0 l/240 KM. W połowie 2010 r. dołączą do nich trzy kolejne jednostki wysokoprężne. Zamówić można też będzie jeden z silników benzynowych: 2,0 l/180 KM, 2,0 l/211 KM lub 3,2 l V6 o mocy 265 KM. W zależności od jednostki, przewidziano 6-stopniową skrzynię manualną, bezstopniową przekładnię

Fot. Audi
Fot. Audi

multitronic i 7-biegowy automat.

W odmianach z jednostkami benzynowymi oraz z najmocniejszym dieslem standardem będzie napęd na cztery koła (quatro). W standardowych warunkach 60 proc. mocy trafia na tylną oś, a 40 proc. na przednią. Kiedy system wykryje poślizg, moc jest automatycznie rozdzielana tak, aby mu zapobiec, przy czym do 85 proc. może trafić na tylne koła i do 65 proc. na przednie.

W przypadku jednostek osiągających 240 i 265 KM, dostępny będzie w opcji sportowy dyferencjał, odpowiednio dystrybuujący moc pomiędzy tylne koła. Podczas jazdy w zakręcie, lub przyspieszania na łuku, większa jej część będzie przekazywana na koło zewnętrzne, zapobiegając pod- i nadsterowności.

W obu wersjach napędzanych na przód - 2.0 TDI i 2.7 TDI, a także w 2.0 TFSI 180 KM zastosowano system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną na przedniej osi. Zwiększa ona zrywność samochodu i zapobiega podsterowności.

Wszystkie wersje nowego Audi wyposażone będą w system odzyskiwania energii hamowania, zamieniający ją w energię elektryczną. Pozwala to nieco zmniejszyć zużycie paliwa.

System zmiany dynamiki jazdy w przypadku mocniejszych silników umożliwi kierowcy dobranie charakterystyki reakcji na pedał przyspieszenia, punktów zmiany przełożenia siedmiobiegowej skrzyni S tronic oraz siły wspomagania układu kierowniczego działającego w zależności od prędkości jazdy. System może być połączony z trzema opcjonalnymi modułami: sportowym mechanizmem różnicowym, adaptacyjną regulacją amortyzatorów i dynamicznym układem kierowniczym ze zmiennym przełożeniem.

Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi

 

 

 

 

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty