Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najniebezpieczniejsze drogi w Lublinie. Najwięcej wypadków w 2014 roku na alei Solidarności

Agnieszka Kasperska
Fot. Anna Kurkiewicz
Fot. Anna Kurkiewicz
To był czarny rok na lubelskich drogach. Z opublikowanego właśnie sprawozdania komendanta miejskiego policji w Lublinie za 2014 rok, które zostanie przedstawione lubelskim radnym na najbliższej sesji, wynika, że znacznie wzrosła liczba osób, które zginęły na ulicach.
Fot. Anna Kurkiewicz
Fot. Anna Kurkiewicz

W 2014 roku w Lublinie zdarzyły się 224 wypadki drogowe. To wprawdzie tylko o pięć mniej niż w ciągu wcześniejszych 12 miesięcy, ale zginęło w nich aż 16 osób. O cztery więcej niż w 2013 roku (wzrost o 33 procent).

Do śmiertelnych zdarzeń  dochodziło na ul. Diamentowej i alejach: Unii Lubelskiej, Kraśnickiej, Solidarności, Warszawskiej oraz na ulicach: Choiny, Jana Pawła II, Kalinowszczyzna, Kruczkowskiego, Nadbystrzycka, Witosa, Wrotkowska, Zana i Zorza.

 - Trzeba natomiast zauważyć znaczny spadek zdarzeń zarejestrowanych w ubiegłym roku na alei Kraśnickiej, która była dotychczas najbardziej niebezpieczną ulicą Lublina - napisał w sprawozdaniu nadkom. Mariusz Kołtun, I zastępca komendanta miejskiego policji w Lublinie.

W 2014 roku zmniejszyła się natomiast liczba osób, które zostały ranne w wypadkach, z 278 w 2013 roku do 260.

Kierowcy kontra piesi

Do największej liczby zdarzeń drogowych doszło z winy kierowców. Aż 52 miały związek z nieprawidłowym przejeżdżaniem przez przejścia dla pieszych. W 46 przypadkach kierowcy nie udzielili pierwszeństwa przejazdu, a w 29 - nie dostosowali prędkości do  warunków panujących na drodze. Tylko z tego powodu zginęło pięć osób.

Winę za wypadki często ponosili jednak także piesi. Lubelscy policjanci odnotowali w 2014 roku 11 wypadków spowodowanych nieostrożnym wejściem na jezdnię przed jadącym samochodem. Aż 6 zdarzeń było wynikiem przekraczania jezdni w miejscu do tego nieprzeznaczonym.

Czarne miesiące i dni

Najbardziej niebezpiecznymi miesiącami w 2014 roku w Lublinie były: październik (31 wypadków, 47 rannych, 436 kolizji), czerwiec (27 wypadków, 29 rannych, 393 kolizje) i maj (24 wypadki, 435 kolizji, 25 rannych, 1 ofiara śmiertelna). Największe zagrożenie wypadkami występowało w czwartki (47 wypad- ków, 2 zabitych, 54 rannych, 736 kolizji), środy (42 wypadki, 4 zabitych, 46 rannych, 723 kolizje) i wtorki (38 wypadków, 5 ofiar śmiertelnych, 46 rannych i 745 kolizji drogowych).

Do największej liczby wypadków dochodziło w godz. 8 rano, 12 i 17. Najwięcej osób odnosiło rany w wypadkach około godziny 17.

Pijani na drogach

- W 2014 roku udział kierujących biorących udział w zdarzeniach drogowych i znajdujących się pod wpływem alkoholu zmniejszył się o 22 proc. w stosunku do 2013 roku - stwierdził nadkom. Mariusz Kołtun. - Tendencję tę obserwujemy także w trakcie rutynowych kontroli drogowych, podczas których tylko 0,18 proc. poddanych kontroli kierowców znajdowało się w stanie nietrzeźwości.

W 2014 roku policjanci z Lublina zatrzymali 144 nietrzeźwych kierowców. Dla porównania, w roku 2103 było ich 185.

Plany

Lubelscy policjanci analizując sytuację na lubelskich drogach w 2014 roku uznali, że priorytetem ich działań w ciągu kolejnych dwunastu miesięcy będzie wzmożenie nadzoru nad "miejscami styku ruchu drogowego z ruchem pieszych", w szczególności w rejonie przejść dla pieszych na alei Solidarności,  ulicy Kunickiego oraz Jana Pawła II.

                                                                                                Źródło: Kurier Lubelski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty