Seat Leon trzeciej generacji dzieli z Volkswagenem Golfem siódmej generacji płytę podłogową MQB. Oba auta mają także sportowe wersje. W przypadku Leona jest to Cupra. Samochód od czerwca będzie dostępny nad Wisłą. Najmocniejszy Seat w historii będzie oferowany jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Wersja trzydrzwiowa ma dopisek SC. Od zwykłego Leona, który i tak prezentuje się sportowo, Cuprę odróżniają masywniejsze zderzaki, unikalne felgi a także większy dyfuzor i podwójny wydech.
Zobacz też:
Trzydrzwiowy Seat Leon Cupra SC waży mniej niż 1300 kg. To naprawdę niewiele, jak na kompakt z mocnym silnikiem. Wersja pięciodrzwiowa nie jest dużo cięższa. Przekłada się to na osiągi. Pod maską Seata Leona Cupry pracuje czterocylindrowy, benzynowy silnik 2.0 TSI z wtryskiem bezpośrednim, zmiennymi fazami rozrządu i podwójnym turbodoładowaniem. Oferuje on dwa warianty mocy - 265 KM lub 280 KM. Seat Leon SC Cupra w mocniejszej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s z przekładnią DSG lub w 5,8 s ze skrzynią manualną. 265-konna wersja tego auta rozpędza się do „setki" w 5,8 s z przekładnią DSG lub w 5,9 s ze skrzynią manualną. Prędkość maksymalna w obydwu przypadkach wynosi 250 km/h, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm dostępny jest w zakresie od 1750 do 5600 obr./min. Producent deklaruje, że średnie zużycie paliwa w tym aucie wynosi zaledwie 6,4 l/100 km z DSG i 6,6 l/100 km ze skrzynią manualną (dla wersji SC).
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Seata Leona Cupry
Seat Leon Cupra ma adaptacyjne zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia i blokadę mechanizmu różnicowego. Dzięki niej mimo przedniego napędu Leon radzi sobie z tak dużą mocą. Dyferencjał w skrajnych przypadkach może przenieść cały moment obrotowy na jedno koło. Szybkiej jeździe sprzyja też układ wspomagania kierownicy o zmiennej sile. Kierowca może wybrać między ustawieniami zawieszenia, przepustnicy i skrzyni DSG, decydują się na odpowiedni tryb jazdy. Do wyboru są tryby Comfort, Sport i Cupra. Ten pierwszy, do codziennej, spokojnej jazdy, ten ostatni głównie do szaleństw na torze.
Seat Leon Cupra ma też lepsze hamulce z efektowymi czerwonymi zaciskami, przednie i tylne reflektory wykorzystujące wyłącznie technlogię LED, aktywny tempomat ACC z Front Assist i funkcją awaryjnego hamowania, hamulec pokolizyjny oraz system ESP, który można całkowicie wyłączyć.
Seat Leon Cupra będzie dostępny z gwarancją na cztery lata lub do 120 000 km przebiegu, w tym dwa pierwsze lata bez limitu kilometrów.
(DKO)
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?