Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najmocniejsze Porsche

Tomasz Szmandra
Długo oczekiwane najmocniejsze, seryjne Porsche wreszcie pojawiło się na rynku. 530-konny potwór ma odświeżyć wizerunek niemieckiej marki.

 

Nowy model 911 GT2, to najmocniejsze aktualnie produkowane Porsche. Prezentacja nowego modelu miała miejsce podczas salonu we Frankfurcie, a olbrzymie zainteresowanie publiczności i ludzi z branży motoryzacyjnej, może stanowić zapowiedź rynkowego sukcesu tego auta. 

Fot. Porsche
Fot. Porsche

 

Silnik o pojemności 3,6 l z dwoma turbosprężarkami pochodzi z Porsche 911 Turbo, jednak moc wzrosła do 530 KM przy 6500 obr./min. Moment obrotowy 684 Nm osiągany jest w zakresie 2200-4500 obr./min. Ciśnienie doładowania turbosprężarek zostało zwiększone o 0,2 bar.

Fot. Porsche
Fot. Porsche

 

Silnik współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, a cała siła napędowa przekazywana jest na koła tylnej osi. Prędkość maksymalna dochodzi do 329 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,7 s, natomiast od 0 do 160 km/h GT2 rozpędza się w 7,4 s.

 

Oczywiście za takimi osiągami musi iść w parze odpowiednio dopracowane zawieszenie i układ hamulcowy. W najmocniejszym swoim modelu, Porsche zdecydowało się montować standardowo ceramiczne hamulce tarczowe PCCB oraz aktywne zawieszenie PASM. Kierowca przyciskiem w kabinie może

Fot. Porsche
Fot. Porsche

wybrać jeden z dwóch trybów pracy: normal oraz sport, który sprawia że auto  prowadzi się niemal jak wyczynowe modele przeznaczone na tor wyścigowy.

 

Specjalnie na potrzeby GT2 zmieniono również system stabilizacji toru jazdy, który został dostosowany do większej mocy silnika. Według danych producenta, średnie spalanie tego modelu wynosi zaledwie 12,5 l/100 . Jednym z powodów tak dobrego wyniku jest znaczne obniżenie masy GT2 w stosunku

Fot. Porsche
Fot. Porsche

do modelu Turbo - z 1580 do 1440 kg. Było to możliwe dzięki zastosowaniu w konstrukcji auta ultralekkich materiałów (np. wydech z tytanowych blach) oraz pozbyciu się zbędnych elementów. 

 

Przednia część nadwozia Porsche została  przystosowana do lepszego chłodzenia silnika i hamulców, a niewielki wylot powietrza pod maską odgrywa ważną rolę przy tworzeniu siły docisku na przedniej osi - powietrze, które dopływa do chłodnicy kierowane jest ku górze. Zamontowany z tyłu statecznik wytwarza, niebędny przy większych prędkościach, docisk na tylną oś.

Współczynnik oporu powietrza wynosi cx=0,32.

 

Porsche 911 GT2 pojawi się w sprzedaży w listopadzie. Na razie znana jest cena w Niemczech, gdzie samochód ma kosztować od 189,5 tys. euro, czyli ok. 720 tys. zł.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty