Najmniej awaryjne auta. Raport TUV 2019

Jacek Wasilewski
Fot. Piotr Krzyżanowski
Fot. Piotr Krzyżanowski
Niemiecki TUV corocznie tworzy ranking aut pod kątem usterek wykrytych podczas obowiązkowych, okresowych przeglądów technicznych.

Wielu kierowców zarzuca TUV proniemiecką stronniczość i niską wiarygodność rankingu, ze względu na porównywanie samochodów teoretycznie sprawnych, które przed badaniem mogły odwiedzić serwis kilkukrotnie w ciągu roku z powodu poważnych, kosztownych usterek. Wielokrotnie zwracano też uwagę, że za wiele usterek wykrywanych na przeglądach odpowiedzialne są nierzetelne serwisy i niefrasobliwość samych kierowców, zaniedbujących podstawowe czynności obsługowe.

Niemniej jednak niemieckie raporty, w tym TUV, to nadal jedyna w Europie, uporządkowana, ogólnie dostępna baza statystyczna, obejmująca w 2019 roku (TUV) 8,8mln przebadanych aut. Biorąc pod uwagę szczegółowość i powtarzalność badań niemieckich podmiotów, warto się jej przyjrzeć, choćby dlatego, że brak jest jakiejkolwiek, opiniotwórczej alternatywy. Zasłyszane, przeczytane opinie innych użytkowników zawsze mogą służyć jako weryfikacja lub uzupełnienie zdobytej tu wiedzy.

Zakwalifikowanie się danego modelu do rankingu określa kryterium ilościowe. Twórcy zestawienia uznali, że wiarygodna próba statystyczna to 10 000 przebadanych aut. Jeśli dany model samochodu pojawił się na badaniach TUV rzadziej niż ustalony próg, nie kwalifikował się do zestawienia.

Poniżej przedstawiamy pierwszą dziesiątkę najlepiej sprawujących się na przeglądach aut z podziałem na grupy wiekowe samochodów. Czym wyżej samochód znalazł się w rankingu, tym mniej usterek odnotowali diagności.

TUV 2019. Najmniej awaryjne auta

Auta liczące 2 i 3 lata

  1. Porsche 911: (średni przebieg) 26 tys. km, (odsetek poważnych usterek) 2,5 proc.
  2. Mercedes Klasy B: 39 tys. km, 2,6 proc.
  3. Mercedes GLK: 50 tys. km, 2,6 proc.
  4. Mercedes SLK: 29 tys. km, 2,8 proc.
  5. Audi Q3: 44 tys. km, 2,9 proc.
  6. Mercedes Klasy E coupe: 39 tys. km, 2,9 proc.
  7. Hyundai i20: 33 tys. km, 3,0 proc.
  8. Mercedes Klasy C: 58 tys. km, 3,0 proc.
  9. Mercedes Klasy A: 41 tys. km, 3,2 proc.
  10. Audi A4 / A5: 68 tys. km, 3,3 proc.

Auta liczące 4 i 5 lat

  1. Porsche 911: (średni przebieg ) 40 tys. km, (odsetek poważnych usterek) 3,6 proc.
  2. Mercedes Klasy B: 57 tys. km, 4,9 proc.
  3. Audi Q5: 84 tys. km, 5,0 proc.
  4. Renault Captur: 44 tys. km, 5,3 proc.
  5. Audi TT: 53 tys. km, 5,5 proc.
  6. Opel Mokka: 58 tys. km, 5,6 proc.
  7. Mazda 2: 46 tys. km, 5,8 proc.
  8. Honda CR-V: 64 tys. km, 5,9 proc.
  9. Mercedes GLK: 75 tys. km, 5,9 proc.
  10. Mercedes Klasy A: 59 tys. km, 6,0 proc.

Auta liczące 6 i 7 lat

  1. Porsche 911: (średni przebieg) 51 tys. km, (odsetek poważnych usterek) 6,0 proc.
  2. Mercedes SLK: 56 tys. km, 7,0 proc.
  3. Audi TT: 76 tys. km, 7,7 proc.
  4. Audi Q5: 111 tys. km, 8,7 proc.
  5. BMW X1: 89 tys. km, 9,0 proc.
  6. Mitsubishi ASX: 94 tys. km, 9,3 proc.
  7. Audi A6 / A7: 120 tys. km, 9,4 proc.
  8. Mazda 3: 78 tys. km, 9,8 proc.
  9. Mercedes Klasy E coupe: 83 tys. km, 9,8 proc.
  10. Mini Countryman: 84 tys. km, 9,8 proc.

Auta liczące 8 i 9 lat

  1. Porsche 911: (średni przebieg ) 64 tys. km, (odsetek poważnych usterek ) 8,3 proc.
  2. BMW X1: 110 tys. km, 11,9 proc.
  3. Audi TT: 97 tys. km, 12,2 proc.
  4. Toyota Avensis: 116 tys. km, 13,7 proc.
  5. Volkswagen Golf Plus: 93 tys. km, 13,7 proc.
  6. Audi Q5: 133 tys. km, 14,8 proc.
  7. Mercedes Klasy E coupe: 100 tys. km, 14,9 proc.
  8. Mercedes SLK: 74 tys. km, 15,2 proc.
  9. Honda Jazz: 87 tys. km, 15,7 proc.
  10. Mercedes GLK: 119 tys. km, 15,7 proc.

Auta liczące 10 i 11 lat

  1. Porsche 911: (średni przebieg) 77 tys. km, (odsetek poważnych usterek) 11,7 proc.
  2. Mazda 2: 92 tys. km, 15,7 proc.
  3. Audi TT: 112 tys. km, 16,8 proc.
  4. Mercedes SLK: 89 tys. km, 18,6 proc.
  5. Volkswagen Golf Plus: 115 tys. km, 18,9 proc.
  6. Toyota Auris: 110 tys. km, 19,1 proc.
  7. Toyota Corolla Verso: 140 tys. km, 19,5 proc.
  8. Opel Agila: 86 tys. km, 20,9 proc.
  9. Volkswagen Tiguan: 128 tys. km, 21,6 proc.
  10. Mercedes Klasy A: 105 tys. km, 21,8 proc.

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6 z silnikiem benzynowym SKyActiv-G 2.0 165 KM

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty