W Europie sprzedaż aut spod znaku trójramiennej gwiazdy wzrosła o 5,9 proc., do 40 830 sztuk. Szczególnie imponujące
wyniki odnotowano w Wielkiej Brytanii (+15,1 proc.) i Rosji (+42,5 proc.). W rodzimych Niemczech dostarczono w styczniu 13 595 samochodów (+8,4 proc.), a Mercedes-Benz niezmiennie był tam najpopularniejszą marką premium. Także w Polsce firma ma za sobą udany początek roku. W styczniu br. zarejestrowano nad Wisłą 602 osobowe i dostawcze Mercedesy, co daje ponad 2-proc. udział w rynku (dane PZPM).
Kontynuację pozytywnych trendów z ubiegłego roku zaobserwowano w Azji. Mercedes-Benz pozostaje najchętniej wybieraną importowaną marką premium w Japonii, gdzie odnotowano 73,4-proc. wzrost sprzedaży. W Chinach popyt na nowe auta spod znaku trójramiennej gwiazdy zwiększył się o 44,9 proc., w Indiach o 54,0 proc., a w Korei Południowej o 89,5 proc. W USA, na największym rynku zbytu Mercedes-Benz, firma sprzedała w styczniu br. rekordową liczbę 22 604 aut (+0,5 proc.) i po raz kolejny zyskała status lidera w segmencie premium.
Nieprzerwane wzrosty sprzedaży notują kompaktowe modele niemieckiej marki – Klasy A, B i CLA. W styczniu br. znalazły one łącznie 27 198 nabywców (+32,1 proc.). Już wiosną dołączy do nich kompaktowy SUV GLA. Rośnie również popyt na Klasę E - w ubiegłym miesiącu dostarczono ponad 20 tys. egzemplarzy wersji sedan i kombi, o 32,0 proc. więcej niż przed rokiem. Szczególnie popularny jest oferowany w Chinach i tam produkowany wariant z przedłużanym rozstawem osi. Flagowa limuzyna ze Stuttgartu, Klasa S, sprzedała się w styczniu br. w rekordowej liczbie 7431 sztuk (+69,2 proc.) i po raz kolejny zdobyła tytuł najczęściej wybieranej luksusowej limuzyny świata. W tym samym czasie do klientów trafiło 9506 egzemplarzy "samochodów marzeń" - coupe, kabrioletów i roadsterów Mercedes-Benz. Tradycyjnie już, SLK, Klasa E Kabriolet i CLS zajmują czołowe pozycje w rankingach rejestracji nowych aut w swoich segmentach.
Po udanym 2013 roku, gdy dostarczono ponad 100 tys. smartów, marka zakończyła pierwszy miesiąc br. wynikiem 6511 sprzedanych egzemplarzy (styczeń 2013 r.: 7285 sztuk). W czwartym kwartale br. na rynek trafi nowa generacja miejskiego smarta - w wersji 2- oraz 4-miejscowej.
Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Cars
| Styczeń 2014 | Styczeń 2013 | Zmiana % |
Mercedes-Benz | 109 477 | 94 895 | +15,4 |
Smart | 6 511 | 7 285 | -10,6 |
Mercedes-Benz Cars | 115 988 | 102 180 | +13,5 |
| | | |
Sprzedaż Mercedes-Benz wg rynków | | | |
Europa | 40 830 | 38 539 | +5,9 |
- Niemcy | 13 595 | 12 541 | +8,4 |
NAFTA | 25 198 | 24 783 | +1,7 |
- USA | 22 604 | 22 501 | +0,5 |
Azja | 39 324 | 27 254 | +44,3 |
- Japonia | 4 015 | 2 315 | +73,4 |
- Chiny | 24 199 | 16 695 | +44,9 |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?