Najlepsze używane motocykle turystyczne do 20 tys. zł (ZDJĘCIA)

Karol Biela
Dopasowany do motocyklisty "turystyk" to podstawa każdej udanej wyprawy. Nie każdy lubi szybką jazdę autostradami lub odwrotnie - włóczenie się po wiejskich dróżkach. Oto nasze propozycje najlepszych motocykli turystycznych z drugiej ręki za maksymalnie 20 tys. zł.
BMW R 1150 RT
BMW R 1150 RT

Zbliżający się koniec sezonu to dobry czas, aby zastanowić się nad kupnem nowszego, czy mocniejszego motocykla. Nierzadko to też moment, kiedy ktoś, kto jeździł piekielnie mocnym nakedem, czy soft enduro, chce spróbować czegoś innego i decyduje się na sprzedaż swojego dotychczasowego jednośladu.

Dla tych, którym po głowie chodzi maszyna do turystycznych wojaży, przygotowaliśmy dziesięć wartych polecenia motocykli używanych w cenie do 20 tysięcy złotych. Wśród nich są modele kojarzące się z turystyką motocyklową, ale są również turystyczne enduro i uniwersalne jednoślady, które po doposażeniu ich w kufry staną się wiernymi kompanami podczas dłuższych eskapad.

1. BMW R 1150 RT

Za kilkanaście tysięcy złotych można kupić używane BMW R 1150 RT, który był produkowany w latach 2001-2004. Sporej wielkości owiewka chroni przed wiatrem, do tego bezobsługowy napęd tylnego koła wałem i sporej wielkości zbiornik paliwa (ponad 25 litrów) w połączeniu z oszczędnym silnikiem boxer czynią z niego propozycję wartą rozważenia. Minusem jest wysoka cena zakupu oraz niższa niż w przypadku japońskich motocykli dostępność części zamiennych, chociaż wystawiane egzemplarze są zazwyczaj w dobrym stanie i mają bogate wyposażenie (ABS, zestaw kufrów, radio, podgrzewane manetki). Przebiegi powyżej 100 tysięcy kilometrów nie należą do rzadkości, ale to nie powinno dyskwalifikować zadbanej sztuki.

2. Honda NT700V Deauville

Kwota niecałych 20 tysięcy złotych w zupełności wystarczy na zakup Hondy NT700V Deauville z 2009-2010 roku. Im bliżej maksymalnej sumy, tym bardziej można liczyć na pojazd z małym przebiegiem i w świetnej kondycji, a nawet ze zintegrowanym układem hamulcowym C-ABS. Motocykl napędza 65-konny silnik V2, który wystarczy do spokojnej jazdy. W tym sprzęcie nie trzeba pamiętać o smarowaniu, naciąganiu i wymianie łańcucha, bo tylne koło w ruch wprawia wał Kardana. W dalszych podróżach zdecydowanie przydadzą się montowane standardowo dwa sztywne kufry boczne, które stanowią integralną część motocykla.

3. Honda ST 1300A Pan-European

Kolejna Honda w naszym zestawieniu. Aby pomyśleć o zakupie modelu z 2005-2006 roku, trzeba będzie wydać co najmniej 20 tysięcy złotych, ale należy pamiętać, że koniec sezonu sprzyja obniżkom. Maszyna ma bezobsługowy wał Kardana, niezawodny 126-konny silniki i pięciostopniową przekładnię. Niektórzy użytkownicy narzekają, że przydałaby się "szóstka", ale spalanie na poziomie 6-6,5 litra na 100 kilometrów można zaakceptować. Do tego regulowana szyba i kanapa, układ ABS i kufry.

4. Kawasaki KLE 500

Wszystkie motocykle powyżej przystosowane były do jazdy na asfaltach. Kawasaki KLE 500, jak na turystyczne enduro przystało - to motocykl, który radzi sobie dobrze także poza gładkimi jak stół drogami. Produkowany w latach 1991-2007 KLE 500oferowany jest w zróżnicowanych cenach, w zależności od rocznika, przebiegu i stanu technicznego, ale za ponad 10 tysięcy złotych znaleźć można dobrze utrzymany egzemplarz. Polecamy wersje po 2005. Wtedy bowiem weszła do produkcji druga generacja tego modelu i jest pozbawiona wielu wad występujących w poprzednich seriach. Minusem jest mały zbiornik paliwa (15 litrów), przeciętne osiągi rzędowego twina , a łańcuch napędowy wymaga regularnego serwisu.

Zobacz też: Oferty używanych motocykli na regiomoto.pl

5. Kawasaki KLE 650 Versys

Ten motocykl to następca KLE 500, chociaż nie obie maszyny nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Versys - bazujący na ER-6 N/F - zdecydowanie bardziej nadaje się do jazdy po asfalcie, ze względu na mniejsze skoki zawieszenia czy 17-calowe opony z szosowym bieżnikiem. Zaletą jest spora ilość używanych egzemplarzy na rynku wtórnym, wygodna pozycja kierowcy, czy oszczędny 64-konny silnik. Za 18-19 tysięcy złotych kupimy kilkuletni egzemplarz, niektóre mają już w cenie pełny zestaw kufrów, czy układ ABS.

6. Suzuki Bandit 650SA

Mały Bandit to uniwersalny motocykl, który sprawdzi się zarówno w codziennych dojazdach do pracy, jak i podczas wakacyjnej eskapady. Wystarczy wyposażyć Suzuki w zestaw sakw i tankpad, aby móc wybrać się w daleką trasę. Chłodzony cieczą Bandit pojawił się na rynku w 2006 roku. Silnik o pojemności 656 ccm otrzymał wtrysk paliwa, a polecana przez nas wersja SA posiada owiewkę, która dobrze chroni przed warunkami atmosferycznymi, oraz układ ABS. Elastyczny i niezawodny silnik, regulowana kanapa, neutralne prowadzenie oraz bardzo szeroka oferta motocykli na rynku wtórnym to niepodważalne zalety tego motocykla.

7. Suzuki DL 1000 V-Strom

Wśród fanów turystycznych enduro litrowy V-Strom to niemal kultowy już pojazd. Motocykl Suzuki DL 1000 V-Strom dostępny był na europejskim rynku w latach 2002-2008. Wygodna kanapa, elastyczny i w miarę oszczędny 98-konny silnik, który dzięki 22-litrowemu zbiornikowi paliwa pozwala na przejechanie bez tankowania nawet 350 kilometrów. Do tego skuteczne hamulce, wygodne w użyciu pokrętło zmieniające napięcie wstępne sprężyny tylnego amortyzatora, czytelny zestaw zegarów i sporej wielkości owiewka. Minusem jest napęd łańcuchem oraz brak centralnej podstawki w standardowym wyposażeniu. Polecamy model z ostatnich lat produkcji.

8. Triumph Tiger 1050

Dobry, ale mniej popularny motocykl na naszych drogach. Za 20 tysięcy złotych można znaleźć już model z 2009 roku. Mocny trzycylindrowy silnik generuje 115 KM, które świetnie współgrają z bardzo dobrym prowadzeniem (w pełni regulowane zawieszenie) oraz skutecznymi hamulcami (ABS występował jako opcjonalne wyposażenie). Minusem może być skąpa oferta używanych Tigerów na wtórnym rynku oraz niższa niż w przypadku jednośladów "wielkiej japońskiej czwórki" dostępność części zamiennych.

9. Yamaha FJR 1300

Produkowana od 2001 roku "FJR-ka" to popularny wśród motocyklowych podróżników sprzęt. Japoński jednoślad napędzany wałem Kardana świetnie spisuje się w autostradowych warunkach, a opinia niezawodnego i niezwykle komfortowego motocykla nie sprzyja szybkiemu spadkowi cen na rynku wtórnym. Kilkunastoletnia Yamaha FJR 1300 nierzadko wyceniona jest na 15-18 tysięcy złotych, ale w tej cenie często zawiera się także zestaw kufrów, czy podgrzewane manetki. Minusem, oprócz wysokiej ceny, będzie też niemałe zużycie paliwa (pięciostopniowa przekładnia) podczas szybkiej jazdy po autostradach.

Zobacz też: Oferty motocykli na motogratka.pl

10. Yamaha XT660Z Ténéré

Obecność w naszym zestawieniu Yamahy XT660Z Ténéré może być dlaniektórych zaskoczeniem. Owszem, temu jednocylindrowemu turystycznemu enduro zdecydowanie bliżej do enduro niż do szosowych motocykli. Niezaprzeczalną zaletą tej maszyny jest jednak 23-litrowy bak, który umożliwia przejechanie nawet 500 kilometrów bez tankowania. Nie powinno więc dziwić, że niektórzy wybrali XT660Z Ténéré na kompana podróży dookoła świata. Trzeba jednak pamiętać o wadach Yamahy: wysoka kanapa (895 mm) nie spodoba się niższym motocyklistom, a 48-konny singiel na niemieckiej autostradzie szybko dostanie zadyszki.

Karol Biela

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty