Równie prestiżowe dla producentów, co wybór Najlepszego Samochodu Roku (Car of the Year), jest wskazanie Najlepszego Silnika Roku (Engine of the Year). Zwycięzcą Anno Domini 2005 została jednostka napędowa BMW.
Wyróżniona tytułem Międzynarodowego Silnika roku 2005 jednostka napędowa o pojemności 5 l montowana jest w modelach BMW M5 i M6. Silnik V10 rozwijający moc 507 KM uznany został za najlepszy także w dwóch innych kategoriach: Najlepszy silnik o pojemności powyżej 4 l i Silnik o najlepszych osiągach.
Najlepszą jednostką napędową o pojemności 1 - 1,4 l okazał się produkowany przez Fiat-GM w Bielsku Białej wysokoprężny silnik 1,3 l wykorzystywany m.in. w Fiatach Panda, Punto, Lancii Ypsilon oraz Oplach Tigrze i Corsie.
Wyniku plebiscytu:
Międzynarodowy Silnik roku 2005
BMW 5,0 l (M5, M6)
Najbardziej ekonomiczny
Toyota 1,5 l Hybrid Synergy Drive (Prius)
O najlepszych osiągach
BMW 5 l (M5, M6)
O pojemności poniżej 1 l
Honda 1,0 IMA (Insight)
O pojemności 1 - 1,4 l
Fiat-GM 1,3 l Diesel (Fiat Panda, Fiat Punto, Lancia Ypsilon, Opel Tigra, Opel Corsa)
O pojemności 1,4 - 1,8 l
Toyota 1,5 l Hybrid Synergy Drive (Prius)
O pojemności 1.8 - 2 l
Volkswagen 2,0 l FSI Turbo (Skoda Octavia II, VW Golf V, VW Jetta, VW Passat, Audi A4, Audi A6)
O pojemności 2 - 2,5 l
Honda 2,2 l i-CTDi (Accord, CR-V, FR-V)
O pojemności 2.5 - 3 l
BMW 3 l diesel (535d)
O pojemności 3 - 4 l
BMW 3,2 l (M3)
O pojemności powyżej 4 l
BMW 5 l (M5, M6)
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?