Najlepsze silniki

(mp)

Równie prestiżowe dla producentów, co wybór Najlepszego Samochodu Roku (Car of the Year), jest wskazanie Najlepszego Silnika Roku (Engine of the Year). Zwycięzcą Anno Domini 2005 została jednostka napędowa BMW.

Fot. BMW
Fot. BMW

 

Wyróżniona tytułem Międzynarodowego Silnika roku 2005 jednostka napędowa o pojemności 5 l montowana jest w modelach BMW M5 i M6. Silnik V10 rozwijający moc 507 KM uznany został za najlepszy także w dwóch innych kategoriach: Najlepszy silnik o pojemności powyżej 4 l i Silnik o najlepszych osiągach.

 

Najlepszą jednostką napędową o pojemności 1 - 1,4 l okazał się produkowany przez Fiat-GM w Bielsku Białej wysokoprężny silnik 1,3 l wykorzystywany m.in. w Fiatach Panda, Punto, Lancii Ypsilon oraz Oplach Tigrze i Corsie.

 

Wyniku plebiscytu:

 

Międzynarodowy Silnik roku 2005

BMW 5,0 l (M5, M6)

 

Najbardziej ekonomiczny

Toyota 1,5 l Hybrid Synergy Drive (Prius)

 

O najlepszych osiągach

BMW 5 l (M5, M6)

 

O pojemności poniżej 1 l

Honda 1,0 IMA (Insight)

 

O pojemności 1 - 1,4 l

Fiat-GM 1,3 l Diesel (Fiat Panda, Fiat Punto, Lancia Ypsilon, Opel Tigra, Opel Corsa)

 

O pojemności 1,4 - 1,8 l

Toyota 1,5 l Hybrid Synergy Drive (Prius)

 

O pojemności 1.8 - 2 l

Volkswagen 2,0 l FSI Turbo (Skoda Octavia II, VW Golf V, VW Jetta, VW Passat, Audi A4, Audi A6)

 

O pojemności 2 - 2,5 l

Honda 2,2 l i-CTDi (Accord, CR-V, FR-V)

 

O pojemności 2.5 - 3 l

BMW 3 l diesel (535d)

 

O pojemności 3 - 4 l

BMW 3,2 l (M3)

 

O pojemności powyżej 4 l

BMW 5 l (M5, M6)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty