W tej chwili samochody siedmiomiejscowe ma w swojej ofercie większość liczących się na rynku producentów. Zasada jest zazwyczaj taka sama – układ miejsc to klasyczne 2+3 z dwoma rozkładanymi siedzeniami schowanymi w przestrzeni ładunkowej. Na co dzień bagażnik w takim aucie służy do przewozu towarów, ale w razie potrzeby można posadzić w nim jednego lub dwóch pasażerów. W zależności od modelu fotele mogą być całkowicie demontowane, albo szybko składane. Samochód siedmiomiejscowy można kupić już za ok. 8-10 tys. zł. W takim przedziale cenowym najpopularniejsze są auta francuskie i włoskie, na czele z Fiatem Ulysse i Peugeotem 806 oraz niemiecko-hiszpańskie trojaczki – Ford Galaxy, Seat Alhambra i Volkswagen Sharan. Wielu kierowców wybiera też renault Scenic.
– Mając ok. 15 tys. zł najkorzystniej wybrać Scenica II generacji. Za takim wyborem przemawia stosunkowo młody rocznik za niewielkie pieniądze. Polecam silniki benzynowe oraz diesla 1,9 dCi, który jest znacznie lepszy od jednostki 1.5 dCi – mówi Marek Szmuc, właściciel komisu samochodowego Fiszman w Łańcucie. Dobry stosunek ceny i jakości do rocznika to także atut Opla Zafiry II. Na takie auto trzeba jednak przygotować ponad 20 tys. zł, dlatego sklasyfikowaliśmy go w drugim przedziale cenowym naszego zestawienia. Zdaniem Marka Szmuca, to obok Toyoty Avensis Verso i Corolli Verso najlepszy wybór w grupie do 30 tys. zł.