Wartość marki Toyota została wyceniona na 28,66 miliardów dolarów. Według wyliczeń Kantar Millward Brown wartość marki zmniejszyła się w ciągu roku o 2%, jednak jej przewaga nad drugą marką motoryzacyjną w rankingu wzrosła o 1,437 miliardów dolarów.
Najwyższą wartość marki Toyota w branży motoryzacyjnej potwierdzają wszystkie zestawienia wartości marek, takie jak „The World's Most Valuable Brands” magazynu Forbes czy „Global 500 – The Most Valuable Brands of 2017” firmy konsultingowej Brand Finance. Z badań tych wynika także, że Toyota należy do czołówki najbardziej wartościowych marek na świecie.
Według raportu BrandZ na podium tuż za japońskim producentem znalazło się BMW. Na trzecim miejscu uplasowała się również niemiecka marka Mercedes-Benz. O silnej pozycji w rankingu japońskich marek motoryzacyjnych świadczy fakt, że w ścisłej czołówce znalazł się także Nissan oraz Honda.
Najcenniejsze marki motoryzacyjne w rankingu BrandZ
Pozycja | Pozycja na liście TOP 100 | Marka | Wartość w miliardach dolarów |
1 | 30 | Toyota | 28,660 |
2 | 35 | BMW | 24,559 |
3 | 40 | Mercedes-Benz | 23,513 |
4 | 83 | Ford | 13,065 |
5 | 91 | Honda | 12,163 |
6 | 100 | Nissan | 11,341 |
Zobacz także: Test atrakcyjnego vana dla rodziny
Video: materiał informacyjny marki Citroen
Polecamy: Co ma do zaoferowania Volkswagen up!?
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?