Najcenniejsze marki motoryzacyjne

(mm)
Fot. Toyota
Fot. Toyota
Ranking Best Global Brands 2016 firmy Interbrand już po raz 13. potwierdził, że Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną. Wartość marki wzrosła o 9% w porównaniu do 2015 roku i wynosi 53,6 mld dolarów. W zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż Toyota zajęła 5. miejsce, awansując o jedną pozycję.

Toyota, najcenniejsza marka motoryzacyjna na świecie, w rankingu Best Global Brands firmy Interbrand znalazła się w pierwszej piątce najbardziej wartościowych globalnych marek. Na pierwszych czterech pozycjach rankingu znaleźli się tacy technologiczni giganci jak Apple, Google i Microsoft, a także Coca Cola. Marka największego producenta samochodów na świecie awansowała w tym roku o jedną pozycję, wyprzedzając IBM.

Czołowe miejsca wśród marek motoryzacyjnych poza Toyotą zajęły także dwie niemieckie marki: Mercedes-Benz, którego wartość oszacowano na 43,490 mld dolarów oraz BMW - 41,535 mld.

Warto dodać, że najwięcej, bo o 22% wzrosła wartość marki Nissan. Spadek wartości o 9% odnotował Volkswagen, natomiast w rankingu mamy również debiutanta - Teslę.

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu Best Global Brands 2016 (Interbrand)

Pozycja w ogólnym rankinguMarkaWartość
5Toyota53,580 mld $
9Mercedes-Benz43,490 mld $
11BMW41,535 mld $
21Honda22,106 mld $
33Ford12,962 mld $
35Hyundai12,547 mld $
38Audi11,799 mld $
40Volkswagen11,436 mld $
43Nissan11,066 mld $
50Porsche9,537 mld $
69Kia6,326 mld $
78Land Rover5,696 mld $
80Harley-Davidson5,527 mld $
88Mini4,986 mld $
100Tesla4,011 mld $
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty