Eksperci Interbrand podkreślają, że Toyota opiera swoją pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów oferowanych na całym świecie. Marka koncentruje się rozwoju niskoemisyjnej motoryzacji, przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki.
Toyota jest od lat najpopularniejszą marką samochodową na świecie. Co więcej, w tym roku Toyota Motor Corporation odzyskała także pozycję lidera wśród producentów samochodów. W pierwszej połowie 2020 roku koncern sprzedał 4,02 miliona aut, co odpowiada 12,4% rynku.
Drugie i trzecie miejsce na podium zajęły niemieckie marki: Mercedes-Benz oraz BMW i nie są to jedyne niemieckie marki w czołówce zestawienia.
Na uwagę zasługuję fakt, że wśród najcenniejszych marek motoryzacyjnych znalazła się m.in. Tesla produkująca pojazdy elektryczne. Wyprzedziła m.in. Audi i Volkswagena.
Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2020 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 Marka
Wartość marki
(mld USD)7
Toyota
51,6
8
Mercedes-Benz
49,3
11 BMW
39,75
20 Honda
21,7 36 Hyundai
14,3
40
Tesla
12,8
42 Ford
12,6 44
Audi
12,4 47
Volkswagen
12,3
55 Porsche
11,3 59
Nissan
10,5
79 Ferrari
6,4 86 Kia 5,8 93 Land Rover
5,1 95 Mini
4,96
Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2020 firmy Interbrand
Miejsce
Marka
Sektor
Wartość marki
(mld USD)1
Apple
Technologie
323 2
Amazon
Sprzedaż 200,7
3
Microsoft Technologie
166
4
Google Technologie
165,4
5
Samsung
Technologie
62,3 6
Coca-Cola
Napoje
56,9
7
Toyota
Motoryzacja
51,6 8
Mercedes-Benz
Motoryzacja
49,3
9
McDonalds Restauracje
42,8
10
Disney
Media
40,8
Zobacz także:Tak prezentuje się nowy Volkswagen Golf GTI
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?