Najbardziej dziurawe drogi w Polsce - zobacz listę!

redakcja.regiomoto
Najbardziej dziurawe drogi w Polsce - zobacz listę!
Najbardziej dziurawe drogi w Polsce - zobacz listę!
Udostępnij:
Pomorze, Śląsk i województwo lubuskie – w tych regionach znajdują się trzy najbardziej dziurawe drogi w Polsce. Jak informuje towarzystwo ubezpieczeniowe Ergo Hestia, kierowcy jeżdżący tymi trasami najczęściej wnioskowali o odszkodowanie za uszkodzenie zawieszenia.
Najbardziej dziurawe drogi w Polsce - zobacz listę!
Najbardziej dziurawe drogi w Polsce - zobacz listę!

Ogólnopolski ranking odcinków dróg z najniebezpieczniejszymi dziurami (na podstawie analizy ponad 7 tys. szkód z polis AC oraz OC zarządców dróg, zgłoszonych do Ergo Hestii w dniach 15.01-14.02.2011) prezentuje się następująco:

1. Droga wojewódzka nr 221 na odcinku Kolbudy – Przywidz
2. Mszana (pow. Wodzisław Śląski) skrzyżowanie dróg wojewódzkich nr 933 i 930
3. Zielona Góra, rondo przy Trasie Północnej
4. Miejscowość Silno na trasie Tuchola – Chojnice
5. Trasa Dobrodzień - Olesno na wysokości miejscowości Wachowice
6. Tychy, ul. Beskidzka
7. Trasa Zielona Góra-Przylep
8. Poznań, ul. Warszawska
9. Droga wojewódzka nr 426 na odcinku Strzelce Opolskie - Zawadzkie
10. Droga wojewódzka nr 121 Pyrzyce-Banie

Ranking odcinków dróg z najniebezpieczniejszymi dziurami (według województw):

WOJEWÓDZTWO POMORSKIE:
Droga wojewódzka nr 221 na odcinku Kolbudy – Przywidz
Miejscowość Silno – trasa Tuchola – Chojnice

WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE:
Zielona Góra, rondo przy Trasie Północnej
Trasa Zielona Góra - Przylep

WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE:
Trasa Dobrodzien - Olesno na wysokości Wachowice
Droga wojewódzka nr 426 z Strzelce Opolskie -> Zawadzkie
trasa Strzelce Opolskie-Dolna

WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE:
Mszana (pow. Wodzisław Śląski) skrzyżowanie dróg wojewódzkich nr 933 i 930
Tychy, ul. Beskidzka
Tychy, ul. Piłsudskiego

WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE:
Poznań, ul. Warszawska
Poznań ul. Dąbrowskiego

WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE:
droga wojewódzka nr 121 Pyrzyce - Banie

WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE:
Oleśnica ul. Wrocławska

WOJEWÓDZTWO MAZOWIECKIE:
Warszawa, ul Raszyńska

Jak mówi Tomasz Piotrowski z Sopockiego Instytutu Ubezpieczeń, najczęściej zgłaszane szkody spowodowane wpadnięciem w dziurę to uszkodzenia układu jezdnego i amortyzatorów. Do tego dochodzą odkształcenia felg i pęknięcia opon.

KOMENTARZE EKSPERTÓW
Tomasz Piotrowski, Sopocki Instytut Ubezpieczeń:
- Już przy pierwszych roztopach znacznie wzrasta liczba zgłaszanych szkód komunikacyjnych, spowodowanych wpadnięciem w dziurę. Najczęstsze uszkodzenia pojazdu to problemy z zawieszeniem, a w szczególności układem jezdnym oraz amortyzatorami. Uszkodzeniom ulegają również felgi i opony, które odkształcają się lub pękają pod wpływem uderzenia.

Piotr Dyszlewicz, Biuro Likwidacji Szkód Ergo Hestii:
- Zasadnicza trudność w uzyskaniu od zarządcy drogi czy jego ubezpieczyciela OC odszkodowania za zniszczony na wyrwie w jezdni samochód polega na udowodnieniu, że pojazd uległ uszkodzeniu w wyniku kontaktu z konkretną dziurą na konkretnej drodze – w konsekwencji, że odpowiedzialność za szkodę ponosi zarządca odpowiadający za stan danego odcinka drogi. Zgodnie z ogólną regułą dowodową to na osobie wnoszącej roszczenie – w tym wypadku właścicielu pojazdu - spoczywa ciężar wykazania podstaw i zasadności roszczenia. Jeśli stosownej dokumentacji dowodowej (w postaci zdjęć, notatki policji czy straży miejskiej, pisemnego oświadczenia świadków) nie zabezpieczymy od razu bezpośrednio po zdarzeniu, później może okazać się to niezwykle trudne lub wręcz niemożliwe.

Nie ma możliwości odzyskać od zarządcy drogi kosztów naprawy uszkodzeń, których dokładnego miejsca i czasu powstania nie da się precyzyjnie ustalić i udowodnić (np. stwierdzone dopiero przy okazji przeglądu uszkodzenie elementów zawieszenia). Nie sposób bowiem udowodnić, że powstały na odcinku drogi, za której stan odpowiada ten konkretny zarządca.

Jeśli na odcinku drogi, na którym doszło do uszkodzenia, są umieszczone znaki ostrzegające o nierównej nawierzchni i jest ograniczenie prędkości, to zarządca drogi może próbować uwolnić się od odpowiedzialności za szkodę w całości lub w części, jeśli udowodni, że gdybyśmy jechali z dopuszczalną na danym odcinku prędkością to nasz samochód nie uległby uszkodzeniu lub zakres zniszczeń byłby mniejszy. Zgodnie jednak z tą samą przywołaną wcześniej regułą dowodową, tym razem to na zarządcy spoczywa konieczność wykazania, jaka część szkody jest skutkiem jazdy z prędkością przekraczającą dopuszczalną.

Źródło: Samar.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie