Samochód bazuje na Toyocie Auris drugiej generacji, która zadebiutowała na początku roku. Poprzedni Auris był dostępny tylko jako pięciodrzwiowy hatchback, ale teraz Japończycy zdecydowali się uzupełnić gamę także o kompaktowe kombi. W tym segmencie w Europie jedną czwartą sprzedaży stanowią samochody z tym nadwoziem.
Toyota Auris Touring Sports jest o 285 mm dłuższa od wersji hatchback (mierzy 4560 mm), przy tym samym rozstawie osi 2600 mm i średnicy zawracania 10,4 metra. Auris kombi ma 1760 mm szerokości i 1475 mm wysokości. Wydłużenie samochodu pozwoliło wyraźnie powiększyć bagażnik. Jego standardowa pojemność wynosi 530 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń rośnie aż do 1658 litrów, przy długości przedziału bagażowego aż 2047 mm i maksymalnej szerokości 1452 mm. Jest to jeden z lepszych wyników w segmencie samochodów kompaktowych. Krawędź załadunku bagażnika jest dodatkowo umieszczona o 10 cm niżej niż w Toyocie Auris hatchback.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Toyoty Auris Touring Sports
Nadwozie ma zwiększoną sztywność i niżej położony środek ciężkości. Obniżona została także pozycja za kierownicą, a sam układ kierowniczy ma bardziej dynamiczną charakterystykę. Zmieniono też ustawienia tylnego zawieszenia (belka skrętna dla silników 1.33 99 KM i 1.4 D4-D 90 KM, układ wielowahaczowy dla pozostałych) oraz lepsze wyciszenie kabiny. Dzięki aerodynamicznej karoserii udało się również uzyskać współczynnik oporu powietrza na poziomie Cd 0,28. Ten wynik znacznie przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.
Toyota Auris Touring Sports jest dostępna z tymi samymi silnikami co odmiana hatchback: benzynowymi 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM, 1.6 Valvematic o mocy 132 KM, oraz turbodieslami 1.4 D-4D o mocy 90 KM i 2.0 D-4D o mocy 124 KM. Oferowany jest także napęd hybrydowy Toyota Hybrid Synergy Drive, o mocy 136 KM, przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w czasie 10.9 sekundy oraz prędkości maksymalnej 180 km/h. Toyota Auris Tourning Sports jest pierwszym na europejskim rynku kombi z napędem hybrydowym.
Ceny Toyoty Auris Touring Sports zaczynają się od 62900 zł za auto z silnikiem 1.33 99 KM. Samochód z jednostką 1.6 132 KM kosztuje 69400 zł. Za auto ze słabszym turbodieslem trzeba zapłacić 72000 zł, a z mocniejszym 85500 zł.
W standardzie Toyota Auris Touring Sports ma m.in. siedem poduszek i kurtyn powietrznych, ABS, ESP, centralny zamek z pilotem oraz elektrycznie sterowane szyby z przodu.
(DKO)
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?