Nadjeżdża nowy Mercedes klasy S - klasyka i technologia. Zobacz zdjęcia

redakcja.regiomoto
Nowy Mercedes klasy S W222
Nowy Mercedes klasy S W222
Flagową limuzyną Daimlera nie będzie już Maybach tylko Mercedes klasy S. Najnowsza generacja tego modelu to połączenie nowoczesnych technologii, luksusowego wyposażenia z klasycznym nadwoziem niemieckiej limuzyny.
Nowy Mercedes klasy S W222
Nowy Mercedes klasy S W222

Sylwetka Mercedesa klasy S szóstej generacji nawiązuje do poprzedników. Długa maska, opadająca linia dachu, lekko pochylona klapa bagażnika i klasyczne proporcje limuzyny - to w S-klasie nie zmieniło się od lat. Najnowszy model - W222 - wyróżnia się wielkim wlotem powietrza i reflektorami, w których wykorzystano tylko diody LED. Mercedes klasy S jest samochodem, w którym nie ma ani jednej żarówki.

Nadwozie nowej S-klasy jest też wyjątkowo opływowe. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi tylko 0,24. To rekordowy wynik, jak na limuzynę klasy wyższej.

Nowy Mercedes S ma 5,12 m długości, 1,89 m szerokości, 1,48 m wysokości i rozstaw osi 3,05 m. Wersja z przedłużonym nadwoziem - od której zaczęto projektowanie samochodu - jest dłuższa (mierzy 5,25 m) i ma większy rozstaw (3,16 m).

W pierwszym roku produkcji Mercedes klasy S będzie oferowany do wyboru w dwóch wersjach hybrydowych, z jednym silnikiem benzynowym V8 i turbodieslem: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID, S 500 oraz S 350 BlueTEC. Wszystkie mają niższe zużycie paliwa od poprzedników i spełniają wymogi normy emisji spalin Euro VI. Wkrótce do sprzedaży ma trafić także wariant S 500 Plug-In HYBRID, czyli pierwszy Mercedes klasy S, zużywająca mniej niż 4 l/100 km.

Za przeniesienie napędu odpowiada siedmiobiegowa skrzynia automatyczna 7G-TRONIC PLUS.

Nowy Mercedes S-klasa ma w pełni niezależne, pneumatyczne zawieszenie. Z przodu zastosowano zawieszenie czterowahaczowe, z tyłu wielowahaczowe. Standardem - oprócz pneumatyki - jest układ zmiennego tłumienia Adaptive Damping System ADS PLUS.

Do Mercedesa S 500 można też zamówić system, który z wyprzedzeniem wykrywa nierówności. Jeśli kamera umieszczona z przodu auta je zauważy, komputer automatycznie zmieni ustawienia tłumienia.

Mercedes klasy S jest wyposażony w kamery i czujniki radarowe, które wykrywają zagrożenie i mają 360-stopniowe pole widzenia. Elektronika w samochodzie potrafi m.in. wykrywać pieszych i rozpocząć automatyczne hamowanie, przyhamować S-klasę, gdy znajdzie się ona zbyt blisko poprzedzającego pojazdu, czy zapobiec opuszczeniu pasa ruchu. System Adaptive Highbeam Assist Plus pozwala na stałe włączyć światła drogowe bez ryzyka oślepiania kierowców nadjeżdżających z przeciwka, bo komputer wykryje inne pojazdy i zmieni ustawienia snopa światła. Są też czujniki wykrywające zmęczenie kierowcy i układ Night View Assist Plus, który może ostrzec kierowcę przed pieszymi czy zwierzętami na nieoświetlonym odcinku drogi. Gdy system wykryje zagrożenie, automatycznie przeł pieszych lub zwierzęta na nieoświetlonym obszarze z przodu samochodu, poprzez automatyczne przełączy wyświetlacza prędkościomierza na podgląd obrazu z kamery i zaznaczy wykryte obiekty.

W Mercedesie S-klasy zastosowano też światła STOP, których intensywność maleję nocą lub w korku.

Luksusowo wyposażoną kabinę Mercedesa S wyróżniają dwa elementy - wyświetlacze TFT umieszczone na desce rozdzielczej i system masażu na przednich fotelach i tylnej kanapie. Wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala każdy umieszczono obok siebie - lewy z nich pełni funkcje realizowane wcześniej przez panel wskaźników, a prawy pozwala sterować multimediami, klimatyzacją i innymi systemami auta. Wyświetla też mapy nawigacji GPS. Ciekawostką jest też dotykowa klawiatura telefoniczna na konsoli środkowej.

Podgrzewane i wentylowane fotele wyposażono też w system masażu. Do wyboru jest sześć programów masażu, w tym jeden z efektem gorących kamieni.

Ceny nowego Mercedesa klasy S w Niemczech zaczynają się od niecałych 80 tys. euro, czyli ok. 335 tys. zł. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty