Nadjeżdża nowy Ford Mustang. Nareszcie trafi do Europy (ZDJĘCIA)

redakcja.regiomoto
Nowy Ford Mustang w 2015 r. trafi do Europy
Nowy Ford Mustang w 2015 r. trafi do Europy
Amerykanie przedstawili szóstą generację jednego ze swoich kultowych aut. Nowy Ford Mustang po raz pierwszy trafi na europejski rynek. Będzie też dużo bardziej nowoczesny od poprzedników.
Nowy Ford Mustang w 2015 r. trafi do Europy
Nowy Ford Mustang w 2015 r. trafi do Europy

Premiera nowego Forda Mustanga poprzedza pięćdziesiąte urodziny tego modelu. Sportowe auto z lekkim nadwoziem i atrakcyjną sylwetką zadebiutowało w kwietniu 1964 r. Nowy Mustang nawiązuje stylistyką do swoich przodków - nadal ma wielki grill i charakterystyczny, rekini przód. Od poprzednika jest nieco niższy i szerszy, nadwozie ma długość 4,8 m, rozstaw osi wynosi 2,7 m. Ford Mustang będzie oferowany zarówno jako coupe, jak i jako kabriolet. W tym pierwszym przypadku pojemność bagażnika wynosi 384 l, w drugim - 324 l. Ponieważ z tylnego zawieszenia znikną resory piórowe, zarówno na kanapie, jak i w kufrze będzie więcej miejsca.

W Stanach Zjednoczonych będzie można wybierać między trzema silnikami. Pierwszy to czterocylindrowa jednostka 2.3 EcoBoost. W silniku zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu i turbodoładowanie, co daje 305 KM mocy i 300 Nm maks. momentu obrotowego.

Kolejnym silnikiem będzie klasyczny motor 3.7 V6 o mocy 300 KM i 270 Nm maks. momentu obrotowego.

Ford Mustang GT będzie napędzanym pięciolitrowym silnikiem V8 o mocuy 420 KM i 390 Nm maks. momentu obrotowego. W stosunku do poprzednika, w nowej jednostce zmodyfikowano m.in. kolektor dolotowy, co ma poprawić wydajność przy niskich obrotach i zmniejszyć zużycie paliwa.

Za przeniesienie napędu na tył odpowiadać będzie ręczna lub automatyczna skrzynia o sześciu przełożeniach. W tym drugim wariancie możliwa będzie zmiana biegów za pomocą łopatek przy kierownicy.

Rewolucja nastąpiła w zawieszeniu Forda Mustanga. Z przodu mamy kolumny MacPhersona, ale z tyłu po raz pierwszy pojawi się układ wielowahaczowy, który zastąpi resory piórowe. Skończy się więc narzekanie, że amerykańskie auto niechętnie skręca. Przednie zawieszenie zmodyfikowano tak, by można było zamontować tarcze hamulcowe o większej średnicy.

Ford Mustang będzie produkowany w fabryce Flat Rock w stanie Michigan w USA. Do salonów za oceanem trafi w połowie przyszłego roku. Jego europejska premiera jest planowana na 2015 r.

(DKO) 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie