Przód z wielką osłoną chłodnicy, skośnymi reflektorami i gwiazdą to obowiązkowy element współczesnych Mercedesów. Ale podobieństwo do BMW X4 i X6 też jest oczywiste - wystarczy popatrzeć na GLE Coupe z boku. Przedstawiciele Daimlera przekonują, że auto łączy zalety SUV-a i sportowego coupe, ale nawet Porsche - które podobnie zachwala Macana i Cayenne - pozostało przy tradycyjnej sylwetce bulwarowej terenówki.
Mercedes-Benz GLE Coupé ma 4,9 m długości, 2 m szerokości i 1,73 m wysokości. Może ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 t. Mieści pięć osób, a bagażnik ma pojemność 1650 l po złożeniu tylnej kanapy.
Na początku Mercedes GLE Coupe będzie dostępny z trzema silnikami do wyboru. Pierwszy to turbodiesel o mocy 258 KM i 620 Nm maks. momentu obrotowego, montowany w GLE 350d. Drugim silnikiem jest benzynowa "V-szóstka" biturbo o mocy 333 KM i 480 Nm maks. momentu obrotowego. Ta jednostka napędowa trafi pod maskę Mercedesa GLE 400, ma ona bezpośredni wtrysk paliwa.
Królewska wersja - Mercedes GLE 450 AMG Coupe ma silnik benzynowy V6 biturbo o mocy 367 KM i 520 Nm maks. momentu obr. Z tym silnikiem seryjnie montowana jest dziewięciobiegowa automatyczna przekładnia 9G-TRONIC.
Standardem w Mercedesie GLE Coupe będzie system Dynamic Select, który pozwala na wybór trybu jazdy, od ustawień mających na pierwszym miejscu komfort, po najbardziej sportowe. System zmienia charakterystykę pracy przepustnicy, wspomagania kierownicy czy automatycznej skrzyni biegów. A także układu stabilizacji toru jazdy ESP, który ma też funkcję ułatwiającą szybkie pokonywanie zakrętów, dzięki przyhamowywaniu wewnętrznych kół. ESP zmienia swoją pracę podczas jazdy z przyczepą.
Nowy SUV Daimlera będzie miał stały napęd na wszystkie koła. W Mercedesach GLE 350 i GLE 400 moment obrotowy będzie rozdzielany w proporcjach 50:50, w GLE 450 AMG będzie to 40:60 z przewagą tylnej osi. W tym modelu standardem będzie też pneumatyczne zawieszenie Airmatic, przeniesione z S-klasy. We wszystkich wersjach będą też amortyzatory o zmiennej sile tłumienia.
Do Mercedesa GLE Coupe będzie można też zamówić szereg układów wspomagających kierowcę, pochodzących z innych modeli Mercedesa. Będzie to m.in. system wykrywający zmęcznie kierowcy, automatycznie hamujący na widok pieszego, zapobiegający niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzegający o obiektach w martwym polu, kamery obserwującą przestrzeń wokół auta w promieniu 360 stopni czy zaawansowanego asystenta parkowania.
Będzie można też zamówić multimedialny system Comand z ośmiocalowym ekranem dotykowym, systemem rozpoznawania znaków i odtwarzaczem DVD. System audi dostarcza firma Bang & Olufsen.
Polskich cen i specyfikacji Mercedesa GLE Coupe jeszcze nie podano.
(DKO)
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?