Audi RS 7 Sportback bazuje na modelu A7, czyli mierzącej ponad pięć metrów długości krzyżówce coupe i luksusowej limuzyny. Pod maską RS 7 pracuje silnik 4.0 TFSI V8 o mocy 560 KM (dostępnych w zakresie od 5700 do 6600 obr./min) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępnego w zakresie od 1750 do 5500 obr./min). W silniku zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa i dwie turbosprężarki. Osiągi Audi RS 7 są nieprzeciętne: od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w czasie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył seryjnie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet „dynamic" przesuwa ograniczenie do wartości 280 km/h, a pakiet „dynamic plus" – nawet do 305 km/h.
Producent obiecuje, że Audi RS 7 będzie zużywać w cyklu mieszanym średnio 9,8 litra paliwa na 100 km. Pomóc ma w tym m.in. system cylinder on demand (COD). Przy niskich i średnich obciążeniach odłącza on drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder, zamykając ich zawory i uniemożliwiając tym samym wtrysk paliwa. Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka czterocylindrowa. W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta. System COD redukuje zużycie paliwa o ok. 10 procent.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Audi RS 7 Sportback
Montowaną seryjnie ośmiostopniową skrzynię tiptronic, dostosowano do sportowego charakteru Audi RS 7 Sportback. Kierowca może wybrać między trybem jazdy sportowej „S", a trybem jazdy komfortowej „D", ale może również przełączać biegi manualnie. W trybie manualnym, sygnał optyczny wyświetlany na monitorze systemu informacji kierowcy (FIS) informuje o osiągnięciu granicznej liczby obrotów
i konieczności przełączenia biegu. Podczas gdy niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, bieg ósmy dysponuje długim przełożeniem, które pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.
Audi RS 7 ma stały napęd na czery koła quattro. Centralnym elementem układu napędowego jest zaprojektowany na nowo międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Mechanizm rozdziela moment obrotowy elastycznie, zależnie od potrzeb. Podczas normalnej jazdy, do 60 procent momentu przekazywanych jest na oś tylną, a 40 procent na oś przednią. Selektywny rozkład napędu między kołami optymalizuje pracę mechanizmu różnicowego w obszarach granicznych. Na życzenie, Audi przy tylnej osi montuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy poszczególnymi kołami.
Audi RS 7 Sportback to jeden z pierwszych modeli Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, charakteryzujące się specjalnymi właściwościami. Dynamiczna regulacja zawieszenia pozwoliła na obniżenie karoserii o 20 mm. Zintegrowany z zawieszeniem system kontroli siły amortyzacji dostosowuje się do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu wybranego przez kierowcę w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.
Zobacz też: Pierwsza jazda Audi A7 Sportback - limuzyna w stylu kombi (ZDJĘCIA)
Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). W tym układzie zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory
o trójstopniowym zakresie regulacji, połączone ze sobą przewodami olejowymi i jednym zaworem centralnym. Kolejnym elementem dostępnym opcjonalnie, który można zintegrować z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.
Amatorów jazdy po torze na pewno ucieszy informacja, że w Audi RS 7 można wyłączyć układ stabilizacji toru jazdy ESC. Kierowcom, patrzącym na samochód bardziej praktycznie, spodoba się duży bagażnik - od 535 do 1390 l.
(DKO)
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?