Nadal dużo sprowadzamy używanych

(red) źródło: Ministerstwo Finansów
W lipcu po raz pierwszy, po trzech miesiącach spadków, wzrósł w Polsce import używanych samochodów. Najczęściej sprowadzamy auta w wieku od 4 do 10 lat, wyprodukowane przez Volkswagena, Opla, Renault, Forda i Audi.
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

Jak wynika z ostatnich danych Ministerstwa Finansów w lipcu 2010 roku sprowadzono do Polski 66 281 samochodów używanych. To rezultat niższy od ubiegłorocznego o 2,89% (1974 sztuki), a w porównaniu do czerwca 2010 roku (64 266 sprowadzonych samochodów) oznacza wzrost o 3,14%. Ostatni raz w tym roku import zwiększył się w marcu - o 41,24% w stosunku do lutego. W kwietniu, maju i czerwcu spadł odpowiednio o: 11,85%, 2,61% oraz 0,53%.

Łącznie od początku roku sprowadzono 434 776 aut, o 12,50% więcej niż w okresie styczeń - lipiec 2009 roku. Dynamika rynku samochodów używanych z importu słabnie już kolejny raz, gdyż jeszcze na koniec marca wzrost rok do roku wynosił blisko 29%, na koniec kwietnia ponad 24%, maja - niespełna 20%, a czerwca - 15,81%.

Fot. MF
Fot. MF

W lipcu nieznacznie polepszyła się struktura wiekowa samochodów z importu. Wzrósł udział najmłodszych aut, w wieku do 4 lat, i wyniósł 10,83%, wobec 10,46% w czerwcu; jeszcze bardziej wzrósł udział aut w wieku od 4 do 10 lat - do 45,87%, wobec 43,77% w czerwcu. Zmalał natomiast udział pojazdów najstarszych, w wieku powyżej 10 lat, które stanowiły w lipcu 43,30% wszystki ch sprowadzonych samochodów używanych, podczas gdy w czerwcu było ich 45,77%.

Fot. MF
Fot. MF

Od początku roku samochody w wieku od 4 do 10 lat były najliczniej reprezentowaną grupą importowanych aut używanych
i stanowiły 46,41% wszystkich sprowadzonych modeli. Udział aut w wieku powyżej 10 lat wyniósł 43,48%, a do 4 lat - 10,10% .

W rankingu najczęściej sprowadzanych samochodów używanych pierwsza piątka marek (Volkswagen, Opel, Renault, Ford i Audi) pozostaje bez zmian w porównaniu do rezultatów z czerwca. Z tej piątki jedynie Renault zanotowało wzrost liczby sprowadzonych aut, o 2,81%. Import pozostałej czwórki osłabł w lipcu w porównaniu z czerwcem. Największy przyrost spośród wszystkich notowanych w tym zestawieniu marek odnotował Mercedes - 35,10%. W środkowej części tabeli Peugeot awansował o jedno miejsce, na pozycję 6., zaś SEAT - z pozycji 8. na 7. BMW spadło z 6. na 8. miejsce. W ujęciu procentowym największy spadek odnotował Ford - o 10,35%. Na 15., ostatnie miejsce w tabeli weszła Skoda, która zastąpiła Hondę, zamykającą ranking w czerwcu.

**Zobacz także:

Kupujemy używany samochódNajlepsze i najgorsze samochody używane

**

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie