Raport przygotowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wraz z Rzecznikiem Ubezpieczonych i Komisją Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych potwierdza stan, którego są świadomi kierowcy.

Cezary Banasiński, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, stwierdził, że umowy dotyczące ubezpieczeń komunikacyjnych są formułowane niejasno i zawierają szereg ograniczeń. Często się zdarza, że zawierający umowę ubezpieczenia klient dopiero w chwili wypłaty odszkodowania dowiaduje się, że jest obciążony licznymi powinnościami. Brak wiedzy ubezpieczonego wynika z nieznajomości podpisanej umowy. W wielu umowach zawarta jest klauzula o konieczności zawiadomienia ubezpieczyciela o kradzieży pojazdu nie później niż w ciągu jednego dnia roboczego po dniu, w którym skradziono samochód. Jeśli poszkodowany tego nie zrobi, firma ubezpieczeniowa odmawia wypłaty odszkodowania.
Zakłady ubezpieczeniowe stosują też inne ograniczenia, np. wyłączanie odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku kradzieży, jeśli po opuszczeniu pojazdu właściciel nie zabezpieczył kluczyków.
W raporcie podkreślono też, że wypłacanie odszkodowań odbywa się nieterminowo.
Motoshow w Piotrkowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?