Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

NAC Rally Team po II etapie rajdu OiLibya Rally of Morocco 2013

(ip)
Fot: NAC Rally Team
Fot: NAC Rally Team
Mimo trudnej trasy i kłopotów technicznych na II etapie rajdu OiLibya Rally of Morocco 2013 załoga NAC Rally Team: Paweł Molgo i Ernest Górecki utrzymała znakomitą drugą pozycję w grupie aut produkcyjnych T2 i zarazem awansowała o kilka miejsc w klasyfikacji generalnej. Ekipa ciężarowego Unimoga: Piotr Domownik, Janusz Jandrowicz i Przemysław Saleta dzielnie walczyła z przygrzewającym się silnikiem ich Unimoga i również dotarła do mety etapu.

We wtorek zawodnicy rywalizujący w rajdzie OiLibya Rally of Morocco mieli za zadanie pokonać ponad 200-kilometrową trasę

Fot: NAC Rally Team
Fot: NAC Rally Team

oesu, która – choć pozbawiona wydm – charakteryzowała się wysokim poziomem trudności. - Odcinek był bardzo ciężki – przyznaje Paweł Molgo, kierowca Toyoty Land Cruiser. – Trasa prowadziła przez góry; była dziurawa, kręta i kamienista. Na dodatek dzień zaczął się dla nas nerwowo, bo Toyota nie chciała zapalić. Pojawił się jakiś kłopot z elektroniką, ale w końcu udało się! Cały etap pokonaliśmy jednak z wyłączonym elektronicznym sterowaniem skrzyni biegów. Ewidentnie mamy kłopoty z prądem, co jest dość irytujące, bo w trakcie jazdy wyłączają nam się również urządzenia nawigacyjne. Mimo to do mety dojechaliśmy bez spóźnień, utrzymując dobre tempo. Zachowaliśmy drugie miejsce w grupie T2 i awansowaliśmy o kilka miejsc w „generalce”, z czego jestem zadowolony. Oby tak dalej!

Trochę mniej szczęścia miała załoga Unimoga, który na górskiej trasie i w gorącym, afrykańskim słońcu zaczął odczuwać problemy z chłodzeniem silnika. Doraźnym lekarstwem na tę dolegliwość były częste przystanki, przez które nasi reprezentanci niestety nie zmieścili się w limicie czasu. Przed mechanikami długa noc, w czasie której będą starali się usunąć usterki w samochodach.

Fot: NAC Rally Team
Fot: NAC Rally Team

Mimo (przejściowych!) kłopotów w zespole NAC Rally Team panuje znakomita atmosfera i wszyscy są dobrej myśli. -  Zajmujemy dobre miejsce w grupie T2, świetnie nam się współpracuje, humory wszystkim dopisują – mówi Paweł Molgo. – Nasz nowy pilot, Przemek Saleta, jest zachwycony off-roadem i Afryką, bardzo mu się tu podoba i doskonale wykonuje swoje obowiązki.

W klasyfikacji grupy aut produkcyjnych T2 załoga polskiej Toyoty zajmuje 2. lokatę, tracąc do liderów z Kazachstanu niecałe 51 minut i zachowując ponad 40 minut przewagi nad Francuzami z 3. i 4. miejsca. - Wszystko jeszcze może się zdarzyć – tonuje nastroje szef NAC Rally Team. – Tak naprawdę za nami dopiero początek zawodów, a prawdziwy rajd rozpocznie się jutro. W ciągu najbliższych dwóch dni będziemy walczyć na dużych wydmach, gdzie prawdopodobnie rozstrzygnie się rywalizacja.

We środę na 250-kilometrowej trasie uczestnicy OiLibya Rally of Morocco ponownie zmierzą się z Erg Cheggaga. W czwartek czeka ich jeszcze trudniejsze (a zarazem piękniejsze) zadanie: 295 kilometrów jazdy z piaskiem po horyzont... 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty