Na III Zlot Trabantów i Aut Zabytkowych przyjadą z całej Europy

Karol Biela
Na III Zlot Trabantów i Aut Zabytkowych przyjadą z całej Europy
Na III Zlot Trabantów i Aut Zabytkowych przyjadą z całej Europy
W weekend do Chęcin przyjadą zabytkowe samochody z różnych europejskich krajów, w tym także z Polski. Na miłośników motoryzacji czeka wiele atrakcji.
Na III Zlot Trabantów i Aut Zabytkowych przyjadą z całej Europy
Na III Zlot Trabantów i Aut Zabytkowych przyjadą z całej Europy

Oprócz możliwości podziwiania starych aut, wyprodukowanych przed rokiem 1990, będzie także czas na konkurencje pokazowe w różnych kategoriach między innymi samochód najładniejszy, najbardziej oryginalny.

W piątek 20 lipca zlot otworzy wspólne karaoke. Sobotni poranek rozpocznie się zwiedzaniem zabytkowej „Niemczówki”, w której odbędzie się prezentacja multimedialna i seminarium poświęcone Michałowi Nahorskiemu, którego imię nosi zlot. Później motomaniacy wezmą udział w paradzie aut i licznych konkurencjach.

Ponadto uczestnicy obejrzą pokaz walk rycerskich w Zamku Królewskim, Muzealną Izbę Górnictwa Kruszcowego w Miedziance i skansen w Tokarni.

Celem zlotu jest przypomnienie sylwetki wielokrotnego Mistrza Polski, kierowcy wyścigowego, żołnierza Twierdzy Modlin i więźnia obozów koncentracyjnych Michała Nahorskiego. Kierowca zginął tragicznie na trasie rajdu u podnóża Zamku Chęcińskiego.

Program

- 21 lipca ,sobota - 10-16 Pokaz zabytkowych trabantów - parking ulica Armii Krajowej Chęciny; 10-16 Pokaz aut zabytkowych i muzealnych - parking ulica Radkowska (skarpy); 12-14 Zwiedzanie Zamku Królewskiego w Chęcinach (pokaz walki rycerskiej); 16-18 Pokazy i konkurencje sprawnościowe - parking ul. Armii Krajowej

- 22 lipca, niedziela - 12-13 Pokaz aut zabytkowych i trabantów Miedzianka przy Muzeum Górnictwa; 14-16 Pokaz aut zabytkowych na terenie Muzeum Wsi Kieleckiej - Skansen w Tokarni koło Chęcin.

Kim był Michał Edward Nahorski?

Przed II wojną światową pełnił służbę w Centrum Wyszkolenia Broni Pancernych w Twierdzy Modlin. We wrześniu 1938 w Warszawie, reprezentując Wojsko Polskie, zwyciężył w wyścigu Grand Prix Polski, w klasie 250 Junior, jadąc na motocyklu Rudge. W kampanii wrześniowej 1939 dowodził 1 plutonem szwadronu samochodów pancernych 11 Dywizjonu Pancernego. Po zakończeniu działań wojennych w Polsce dostał się do niewoli. Był członkiem konspiracji w Oflagu II C Woldenberg.  Po wojnie był sześciokrotnym automobilowym mistrzem Polski. 22 lipca 1959 pod Chęcinami, na trasie Rajdu Adriatyku - zlot gwiaździsty, spłonął wraz z Janem Langerem w samochodzie Triumph TR2. W miejscu wypadku postawiono pamiątkowy obelisk.

Lidia Cichocka
Fot. Karol Biela

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie