Na III Zlot Trabantów i Aut Zabytkowych przyjadą z całej Europy

Karol Biela
Na III Zlot Trabantów i Aut Zabytkowych przyjadą z całej Europy
Na III Zlot Trabantów i Aut Zabytkowych przyjadą z całej Europy
W weekend do Chęcin przyjadą zabytkowe samochody z różnych europejskich krajów, w tym także z Polski. Na miłośników motoryzacji czeka wiele atrakcji.
Na III Zlot Trabantów i Aut Zabytkowych przyjadą z całej Europy
Na III Zlot Trabantów i Aut Zabytkowych przyjadą z całej Europy

Oprócz możliwości podziwiania starych aut, wyprodukowanych przed rokiem 1990, będzie także czas na konkurencje pokazowe w różnych kategoriach między innymi samochód najładniejszy, najbardziej oryginalny.

W piątek 20 lipca zlot otworzy wspólne karaoke. Sobotni poranek rozpocznie się zwiedzaniem zabytkowej „Niemczówki”, w której odbędzie się prezentacja multimedialna i seminarium poświęcone Michałowi Nahorskiemu, którego imię nosi zlot. Później motomaniacy wezmą udział w paradzie aut i licznych konkurencjach.

Ponadto uczestnicy obejrzą pokaz walk rycerskich w Zamku Królewskim, Muzealną Izbę Górnictwa Kruszcowego w Miedziance i skansen w Tokarni.

Celem zlotu jest przypomnienie sylwetki wielokrotnego Mistrza Polski, kierowcy wyścigowego, żołnierza Twierdzy Modlin i więźnia obozów koncentracyjnych Michała Nahorskiego. Kierowca zginął tragicznie na trasie rajdu u podnóża Zamku Chęcińskiego.

Program

- 21 lipca ,sobota - 10-16 Pokaz zabytkowych trabantów - parking ulica Armii Krajowej Chęciny; 10-16 Pokaz aut zabytkowych i muzealnych - parking ulica Radkowska (skarpy); 12-14 Zwiedzanie Zamku Królewskiego w Chęcinach (pokaz walki rycerskiej); 16-18 Pokazy i konkurencje sprawnościowe - parking ul. Armii Krajowej

- 22 lipca, niedziela - 12-13 Pokaz aut zabytkowych i trabantów Miedzianka przy Muzeum Górnictwa; 14-16 Pokaz aut zabytkowych na terenie Muzeum Wsi Kieleckiej - Skansen w Tokarni koło Chęcin.

Kim był Michał Edward Nahorski?

Przed II wojną światową pełnił służbę w Centrum Wyszkolenia Broni Pancernych w Twierdzy Modlin. We wrześniu 1938 w Warszawie, reprezentując Wojsko Polskie, zwyciężył w wyścigu Grand Prix Polski, w klasie 250 Junior, jadąc na motocyklu Rudge. W kampanii wrześniowej 1939 dowodził 1 plutonem szwadronu samochodów pancernych 11 Dywizjonu Pancernego. Po zakończeniu działań wojennych w Polsce dostał się do niewoli. Był członkiem konspiracji w Oflagu II C Woldenberg.  Po wojnie był sześciokrotnym automobilowym mistrzem Polski. 22 lipca 1959 pod Chęcinami, na trasie Rajdu Adriatyku - zlot gwiaździsty, spłonął wraz z Janem Langerem w samochodzie Triumph TR2. W miejscu wypadku postawiono pamiątkowy obelisk.

Lidia Cichocka
Fot. Karol Biela

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie