Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego Volkswagena Passata B8 (2014 - obecnie)?

Paweł Piątek
Być może Volkswagen Passat B8 to ostatnie wcielenie tego niemal kultowego w wielu kręgach auta. Obecna oferta ogranicza się do kilku wersji, a przyszłość nie wygląda optymistycznie.

Jaki silnik wybrać, a jakiego unikać? Tutaj wszystko zależy od tego, jak auto było eksploatowane, bowiem kilka lat zaniedbań ze strony dotychczasowego użytkownika i unikanie serwisu w ASO mogło doprowadzić auto do kiepskiego stanu. Dlaczego? Warto pamiętać, że Passat nie jest samochodem miejskim i niskie przebiegi są rzadkością lub… oszustwem. Passat z silnikiem Diesla, szczególnie w odmianie Variant to pożeracz autostradowych kilometrów. Jeśli jest użytkowany należycie i zadbany, nawet wysoki przebieg może mieć skromniejsze skutki, niż niski przebieg przy zaniedbaniach ze strony właściciela. Oczywiście w dieslach zawodzi przede wszystkim osprzęt – w tym układy recyrkulacji spalin i DPF. Deklarowana przed producenta żywotność paska rozrządu przekracza 200 tys. km, ale mechanicy rekomendują kontrolę i ewentualną wymianę co ok. 150 tys. km. Nowa generacja silnika 1.4 TSI nie ma już problemu z pękającymi tłokami, natomiast 2.0 TSI z innymi pierścieniami tłokowymi i po kilku modernizacjach nie spalają już ogromnych ilości oleju.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni DSG, w których piętą achillesową jest mechatronika. Jeśli zmienia biegów towarzyszy szarpanie, warto dokonać dokładnej inspekcji, aby nie kupić potencjalnej skarbonki. Czasami zdarzają się problemy z elektroniką, pojawiają się błędy aktywnego tempomatu lub Front Assist, ale znikają po ponownym uruchomieniu auta. Jeżeli są natarczywe, warto odwiedzić ASO – być może to kwestia aktualizacji.

Ceny używanych Passatów B8 nie są zaporowe, a to głównie ze względu na ogrom ogłoszeń. W popularnym serwisie jest ich ponad 1000 i mówimy tu o najróżniejszych wersjach, wariantach i kombinacjach. Model z nadwoziem Variant z 2018 roku w środkowej wersji wyposażenia Comfortline oraz z przebiegiem nieco ponad 115 tys. km. to koszt niespełna 80 000 złotych. Topowa odmiana Highline z dodatkowym wyposażeniem, przebiegiem 130 tys. km. ze 190-konnym silnikiem Diesla to koszt nieco ponad 100 000 złotych.

Nie każdy jest fanem Passata, ale gdy dochodzi do poszukiwań solidnego, przestronnego auta z segmentu D, wiele dróg prowadzi do oferty Volkswagena. Nic dziwnego, mimo swojej mało ekscytującej natury i kilku problemów natury technicznej, to jedna z najciekawszych propozycji w przypadku aut kilkuletnich. Poza tym to mimo wszystko nadal obowiązująca generacja, a modele po liftingu i w wysokiej wersji mogą być lepiej wyposażone, niż niektóre auta konkurencji prosto z salonu.

Używany Volkswagen Passat B8 zalety:

  • bardzo ładna stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach;
  • komfortowe i bardzo dobrze wyposażone wnętrze;
  • mnóstwo przestrzeni, duży bagażnik, praktyczne rozwiązania;
  • liczne wersje silnikowe, nadwoziowe + wersje specjalne np. Alltrack;
  • ogromna oferta na rynku wtórnym.

Używany Volkswagen Passat B8 wady:

  • trzeba uważać na mocno wyeksploatowane modele poflotowe;
  • zdarzają się egzemplarze serwisowane poza ASO (brak aktualizacji, akcji serwisowych itp.).

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie