Badania amerykańskiego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) wykazują,
iż zagłówki aktywne Saab (SAHR) wydatnie zmniejszają ryzyko obrażeń kręgosłupa
szyjnego. Liczba obrażeń kręgosłupa szyjnego spadła o 43%, w tym o 55%
u kobiet i o 31% u mężczyzn. Zasada działania jest bardzo prosta - podczas
uderzenia od tyłu następuje ogromne przeciążenie, powodujące bezwładne
odchylenie się głowy do tyłu. Aktywny system zagłówków "wyłapuje" głowę
w czasie lotu, zmniejszając napięcia w szyjnej części kręgosłupa. Zastosowany
po raz pierwszy w 1997 roku system był pierwszym tego typu rozwiązaniem
na świecie.
Ograniczenie ryzyka obrażeń szyjnych o 43% jest tym ważniejsze, że działanie
systemu SAHR porównywane jest ze skutecznością zagłówków poprzednio stosowanych
w samochodach Saab, które w swoim czasie zyskały ocenę wiodącej szwedzkiej
firmy ubezpieczeniowej Folksam "jako najlepsze w swej klasie".
Nowy Saab 9-3 SportSedan wyposażony jest w system aktywnych zagłówków
SAHR drugiej generacji, działający szybciej i przy niższych prędkościach.
Aktywacja funkcji zagłówka podczas uderzenia tylnego następuje już w chwili
naporu siły bezwładności ciała kierowcy lub pasażera na oparcie zajmowanego
fotela.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?