Badania amerykańskiego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) wykazują,
iż zagłówki aktywne Saab (SAHR) wydatnie zmniejszają ryzyko obrażeń kręgosłupa
szyjnego. Liczba obrażeń kręgosłupa szyjnego spadła o 43%, w tym o 55%
u kobiet i o 31% u mężczyzn. Zasada działania jest bardzo prosta - podczas
uderzenia od tyłu następuje ogromne przeciążenie, powodujące bezwładne
odchylenie się głowy do tyłu. Aktywny system zagłówków "wyłapuje" głowę
w czasie lotu, zmniejszając napięcia w szyjnej części kręgosłupa. Zastosowany
po raz pierwszy w 1997 roku system był pierwszym tego typu rozwiązaniem
na świecie.
Ograniczenie ryzyka obrażeń szyjnych o 43% jest tym ważniejsze, że działanie
systemu SAHR porównywane jest ze skutecznością zagłówków poprzednio stosowanych
w samochodach Saab, które w swoim czasie zyskały ocenę wiodącej szwedzkiej
firmy ubezpieczeniowej Folksam "jako najlepsze w swej klasie".
Nowy Saab 9-3 SportSedan wyposażony jest w system aktywnych zagłówków
SAHR drugiej generacji, działający szybciej i przy niższych prędkościach.
Aktywacja funkcji zagłówka podczas uderzenia tylnego następuje już w chwili
naporu siły bezwładności ciała kierowcy lub pasażera na oparcie zajmowanego
fotela.
Myślące zagłówki
PRO
Opracowany przez szwedzkiego Saaba system aktywnych zagłówków (SAHR) zmniejsza możliwość obrażeń kręgosłupa szyjnego.
Wideo
Materiały promocyjne partnera