Multivanem po śniegu i lodzie

Marek Loos
fot. Volkswagen
fot. Volkswagen
Najbardziej wszechstronny kierowca świata, uwieczniony w Księdze Rekordów Guinnessa - Austriak Gerhard Plattner, wyruszył 12 marca z norweskiego Hammerfest w swoją kolejną podróż.
fot. Volkswagen
fot. Volkswagen

Tym razem celem tego specjalisty od długich dystansów kierującego nowym VW Multivanem 4Motion było dotarcie do stolicy Senegalu - Dakaru. Chodziło o sprawdzenie w terenie samochodu, który wkrótce ma być produkowany.

Dla nowego Multivana z napędem na wszystkie koła, była to ostatnia próba wytrzymałości przed wjazdem na taśmy produkcyjne. Teraz model ten może się pochwalić efektownym rekordem. Po starcie w Hammerfest w Norwegii Austriak pokonał w ciągu 14 dni 10 941 kilometrów, przejeżdżając przez 15 krajów i docierając do senegalskiej metropolii - Dakaru. Obrana trasa wiodła przez Austrię, Liechtenstein, Szwajcarię, Włochy i Francję do Tarifa w południowej Hiszpanii. Z Tangeru prowadziła przez kilkaset kilometrów po nierównych, tłuczniowych drogach, aż do wydm w Mauretanii. Taki wyczyn nie udał się dotychczas żadnemu innemu samochodowi.

Austriacki kierowca specjalizujący się w długich dystansach świadomie wybrał senegalską stolicę jako metę testu wytrzymałości nowego T5 w wersji z napędem na wszystkie koła. Ponad połowa uczestników Rajdu Dakar nie docierała do celu rywalizacji.
Plattner przemierzał pokryte lodem i śniegiem drogi, jak również zamarznięte jezioro Inami. Po długiej jeździe z pełną prędkością na niemieckich autostradach nowy model miał okazję sprawdzić swoje umiejętności w austriackich i szwajcarskich Alpach. W Maroku, Mauretanii i Senegalu 4Motion zaskoczył nawet samego Plattnera:

- Chociaż auto było całkowicie załadowane zapasowym paliwem, trzema zapasowymi kołami, drabinami do jazdy po piasku oraz licznym sprzętem wideo i fotograficznym, tylko raz się zakopało. Z ciśnieniem w oponach zredukowanym do 2 barów Mutlivan 4Motion pokonał wielokilometrowe odcinki przez pustynię i pędził z prędkością 100 km/h po plaży w kierunku Dakaru - wspomina Plattner. Nowy VW z napędem na wszystkie koła potrzebował na pokonanie trasy przez wszystkie strefy klimatyczne i we wszystkich możliwych warunkach 14 dni i dotarł do Dakaru o trzy dni wcześniej, niż zwycięzca rajdu w 2004 roku. Samochód ten w takiej właśnie postaci będzie produkowany seryjnie.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie