
W tym miejscu „do akcji” wkroczyła firma MTM oferując wszystkim tym, dla których seryjne RS Q3 o mocy 310 jest za wolne wersję z silnikiem wzmocnionym do 410 KM (przy 6600 obr./min.) i 570 Nm (od 2800 do 4600 obr./min.). W rezultacie niewielki SUV z pięciocylindrową jednostką turbo o pojemności 2,5 litra przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy i rozpędza się maksymalnie do blisko 270 km/h, nie dając na drodze żadnych szans swojemu fabrycznemu odpowiednikowi (od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy; prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h).
Pokaźny przyrost mocy to zasługa zastosowania zmodyfikowanego układu sterującego pracą silnika M-Cantronic, który został wyceniony przez MTM na 3 357 euro. Dodatkowo tuner oferuje dedykowany układ wydechowy osadzony w tylnym dyfuzorze wykonanym z włókna węglowego - cena zestawu to 4 699 euro.
Jak się powiedziało A, to trzeba powiedzieć B i zamówić wart aż 5 357 euro układ hamulcowy obejmujący przednie tarcze MTM o wymiarach 380 x 34 mm. Do tego przydadzą się 20-calowe koła Bimoto z oponami Michelin Pilot Super Sport za 4 750 euro, a za jedyne 3 887 euro producent dorzuci adaptacyjne zawieszenie KW.
I tak z podstawowych 54 600 euro cena Audi RS Q3 rośnie aż do 76 650 euro. Po „dorzuceniu” dodatkowego 1000 euro można już mieć ekstremalne RS 4 Avant. Warto o tym pomyśleć przed wizytą w MTM...
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?