MotoSalon. Co w najnowszym numerze?

Redakcja
Fot. Redakcja
Fot. Redakcja
Najnowszy numer MotoSalonu jest już dostępny w salonikach prasowych. W numerze prezentujemy m.in. Forda GT, opisujemy wrażenia z jazdy Kią Niro oraz podpowiadamy na jakie auta do 20 tysięcy złotych zwrócić uwagę.

Na Ziemi jest 1,1 mld samochodów. Są tylko nierówno rozłożone. Wszystkich mieszkańców Stanów Zjednoczonych można było przewieźć na przednich siedzeniach jeżdżących tam aut już w latach 50. ubiegłego wieku. Minęło sześć dekad i w skali świata ledwo pomieścilibyśmy się wszyscy w mikrobusach. Miliard to dużo, ale wciąż jakby za mało. Chińczycy dopiero w XXI w. poznali korki i mandaty za przekroczenie prędkości.

Jeśli policja w Polsce przyłapie na jeździe o 50 km/h za szybko, można stracić 500 zł. W Wielkiej Brytanii – prawie 14 tys. Z tych samych powodów mogą nam radykalnie wzrosnąć koszty wyjazdu do Norwegii. Wysokość mandatów w różnych krajach jest dopasowana do zarobków. No i nie wiadomo, czy cieszyć się, czy martwić, że u nas jest tak tanio.

Aby nie było zbyt tanio, pracują od lat ustawodawcy. Dla samych tylko aut osobowych obowiązuje sześć ograniczeń prędkości uzależnionych m.in. od tego, czy droga ma jedną, czy dwie jezdnie i która jest godzina. Do tego dochodzą specjalne zasady ruchu w strefie zamieszkania. Nietrudno się pogubić. W dodatku mandatów nie da się wrzucić w koszty firmy. Prawo to dżungla, ale dawno temu Stanisław Jerzy Lec zauważył jasną stronę paragrafów spisanych zdaniami wielokrotnie złożonymi: „nieznajomość przepisów nie zwalnia od odpowiedzialności, ale znajomość często”.

Obok wodociągów i kanalizacji jedną z najważniejszych zdobyczy ludzkości jest dostrzeganie odcieni różnych rzeczy i sytuacji. O względności mówili starożytni, mówił Einstein, a ostatnio uczą specjaliści od komunikacji międzykulturowej. Samochody powinny być lekkie, aby zużywać mało paliwa, ale muszą być ciężkie, aby były bezpieczne. Łamigłówka dla konstruktorów, w której rozwiązaniu pomagają nowe materiały.

Kierowcy mają inne dylematy. Za 20 tys. zł można mieć pięcioletnie auto miejskie lub dwunastoletniego SUV-a. „Mieszczuch” mało pali, ale SUV jest wygodny i modny. Bitwę argumentów „za” i „przeciw” przeważnie rozstrzyga pewna ciekawa właściwość ludzkiego umysłu: rób, co chcesz, a dobre powody podrzucę ci później.

W numerze m.in.:

- Fiat Tipo

- Volvo Polestar

- używany Volkswagen Touareg

- nowa Skoda Octavia

- limity prędkości w Polsce

- Opel Astra

Ponadto podpowiadamy w jakim samochodzie się pokazać, a także porównujemy Jeepa Renegade z Oplem Mokką X.

Elektroniczne wydanie MotoSalonu jest dostępne pod adresem http://www.prasa24.pl/gazeta/motosalon/#

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty