Sprzedaż na polskim rynku motoryzacyjnym bije rekordy

I kwartał 2016 roku był bardzo korzystny dla rynku nowych samochodów osobowych. Zarejestrowano w nim 104,7 tys. nowych samochodów, czyli 13,0 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2015 rokui o 8,0 tys. więcej niż w poprzednim kwartale. Znacząco zwiększyły się zakupy nabywców instytucjonalnych (26,1 proc. r/r), zmalały jednak rejestracje klientów indywidualnych (-0,9 proc.). Szczególnie szybki wzrost odnotował segment marek premium.
- Dynamiczny wzrost rejestracji marek premium jest trendem, który obserwujemy już od dłuższego czasu. W I kwartale 2016 roku rejestracje w tym segmencie wzrosły o 33,3 proc. r/r, podczas gdy sprzedaż marek popularnych wzrosła o 12,2 proc. Widoczna jest wyraźna dominacja nabywców instytucjonalnych w tym segmencie. Jednak co ciekawe, w I kwartale widoczny był stosunkowo silny wzrost rejestracji klientów indywidualnych (o 15,5 proc. r/r), podczas gdy w 2015 roku, zainteresowanie nabywców indywidualnych markami premium malało, ale spadek ten był coraz mniejszy – komentuje Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.