Rozwiązania techniczne wykorzystane w K 1200 R pochodzą ze sportowego modelu K 1200 S. Napęd, układ jezdny i hamulcowy oraz sieć pokładowa zostały przeniesione z K 1200 S w lekko tylko zmodyfikowanej formie. Inny jest wygląd motocykli i wyposażenie.

Kierownica wraz z całym mostkiem stanowi zupełnie nową konstrukcję. W porównaniu z K 1200 S kierownica z modelu K 1200 R jest szersza i wyższa. Pozycja kierowcy jest przez to bardziej wyprostowana i pochylona ku przodowi.
W układzie jezdnym wprowadzono nieliczne zmiany w porównaniu z K 1200 S. Zawieszenie przedniego koła Duolever jest bardziej pochyłe (0,4°), zmieniając kąt skrętu koła do 61° przy pochyleniu mniejszym o 11 mm i wynoszącym 101 milimetrów. Zmiany w geometrii zawieszenia osiągnięto dzięki niewielkim modyfikacjom w konstrukcji Duolevera. Dzięki tym modyfikacjom motocykl lepiej prowadzi się, szczególnie przy niskich prędkościach.
W układzie hamulcowym zastosowano z przodu podwójne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm, a z tyłu pojedyncze tarcze hamulcowe o średnicy 265 mm. W opcji oferowany jest półzintegrowany układ ABS.
BMW K 1200 R wyposażono w 4-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1157 cm3
. Jednostka napędowa rozwija moc 163 KM przy prędkości obrotowej 10 250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 127 Nm i osiągany jest przy 8250 obr./min. Motocykl rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?