Motocykle z samochodowym silnikiem

(boro)
Obok takich motocykli nie można przejść obojętnie. Ich wygląd szokuje nie tylko gapiów, ale niejednokrotnie też samych ich twórców. Podstawa jest ta sama.

Motocykle z samochodowym silnikiem

Najpotężniejszy ze stawki czterech. Ten mon-
strualny chopper jest zbudowany od podstaw.

Motocykle z samochodowym silnikiem

Ten motocykl był już prezentowany.
Jest wyjątkowo długi niski i opasły.

Motocykle z samochodowym silnikiem

Na pierwszy rzut oka nie widać, że w tym
motocyklu zamontowano silnik V4

Motocykle z samochodowym silnikiem

Bardzo ciekawy i schludnie wykonany chopper.
Motocykl zachowany w ładnych proporcjach.
Fot. Anna Arent

Tego rodzaje motocykle budowane w zaciszu domowych garaży oparte są
głównie na silniku ZAZ Zaporożec 1200 ccm. Efekt końcowy zależy tylko od
wyobraźni ich twórców. Oponenci powiedzą: tym nie da się jeździć, ale właścicieli
cieszą niejednokrotnie bardziej niż najpiękniejsze motocykle salonowe.
Jak widać na zdjęciach, pomysły na maszynę marzeń są najróżniejsze. Wyglądające
bardziej lub mniej cywilizowanie jednoślady jednak jeżdżą i to całkiem
nieźle.
Skąd się biorą pomysły? Najczęściej to właśnie chęć posiadania ciężkiego
motocykla skłania konstruktorów do budowy jednośladu według własnego pomysłu.
Właściciel prezentowanego na pierwszym zdjęciu motocykla jeździł niegdyś
czeską Jawą. Jak mówi, zawsze miał pewien niedosyt mocy i pojemności, to
wpędzało go w motocyklowe kompleksy, więc zagrał ostro, tworząc swojego
monstera. Teraz trudno znaleźć motocykl dorównujący wymiarami jego pojazdowi,
a kompleksów gabarytowych mogą się nabawić właściciele salonowych, litrowych
V-twinów.
Opracowany przed kilkoma laty patent połączenia silnika ZAZ 1200 ze
skrzynią biegów z rosyjskich motocykli, rozpasał wyobraźnię motocyklistów.
To najczęściej alternatywa ciężkiego, jednak niekoniecznie drogiego w wykonaniu
i utrzymaniu, motocykla. Najwięcej trudności sprawia połączenie jednostki
napędowej ze skrzynią biegów. Jakość i trwałość zależy głównie od doboru
materiałów. Kłopotów dostarcza też wałek napędowy, który normalnie przekazuje
moc z rosyjskiego motocykla o pojemności 650 lub 750 ccm, w tych warunkach
musi sobie radzić z ponad litrową jednostką, generującą duży moment obrotowy.
Słabsze egzemplarze wałka po prostu pękają. Mimo wszystkich niedogodności,
jak wałek kardana czy regulacje archaicznego silnika, ładnie i dokładnie
wykonany motocykl zawsze będzie budził podziw, a wśród laików niedowierzanie
- jakim cudem motocykl ma samochodowy silnik.
W sprzedaży, w zależności od jakości wykonania i nowatorskości patentów
technicznych, motocykle z silnikiem ZAZ 1200 lub też spotykane z silnikiem
VW garbusa osiągają ceny od 3 tys. (zazwyczaj w trakcie budowy) do 10 tys.
zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty