Motocyklami podróżuje coraz więcej osób

Leszek Mielczarek
W salonach jednoślady nie są tanie, zaś zakup używanego pojazdu bywa prawdziwą loterią.

Mieszkańcy dużych miast Europy Zachodniej zwykle wykorzystują motocykle
jako szybki środek transportu, umożliwiający do.tarcie w krótkim czasie
do centrum aglomeracji. Stojące w korkach samochody z reguły ustawiają
się przy krawędziach drogi, aby pomiędzy rzędami aut została przestrzeń
wystarczająca do przejazdu motocykla.
W Polsce sytuacja wygląda nieco inaczej. Korki, chociaż z roku na rok
są coraz większe, to wciąż jeszcze za mało, aby skłonić właścicieli samochodów
do przesiadki na pojazd jednośladowy. Motocykle, częściej niż ze względów
praktycznych, kupowane są w celach turystycznych jako swego rodzaju zabawki,
wyciągane z garaży w pogodne weekendy.
W salonach motocyklowych można znaleźć pełen wybór maszyn - od malutkich
skuterów, poprzez motocykle crossowe, turystyczne, sportowe, aż po potężne
cruisery z silnikami o pojemności nawet 1600 ccm. Wybierając dla siebie
motocykl, musimy uwzględnić między innymi styl, w jakim zamierzamy podróżować,
swoje umiejętności, wzrost oraz wagę. Dopasowanie właściwej maszyny czasami
nie jest łatwe, w dobrych salonach możemy jednak liczyć na fachową pomoc.

Zdecydowanie gorzej sytuacja wygląda na rynku używanych jednośladów.
Wówczas najlepiej szukać motocykla kupionego w autoryzowanym salonie i
regularnie serwisowanego. Taki egzemplarz powinien znajdować się w przyzwoitym
stanie, a ponadto mamy możliwość sprawdzić jego historię w warsztacie,
w którym był obsługiwany.
Motocykle pochodzące z prywatnego importu, często są sprowadzane w celach
zarobkowych. Są to zwykle maszyny kupione bardzo tanio i naprawione minimalnym
kosztem. Liczniki z zaniżonymi przebiegami, czy prostowane i spawane ramy
nie należą do rzadkości. "Nadziać" się można również na silniku. Zdarza
się, że do oleju bywa dodawany specjalny dodatek uszczelniający; po wymianie
oleju silnik traci kompresję i konieczny jest jego remont, który w przypadku
japońskich maszyn, nierzadko kosztuje kilkanaście tysięcy złotych. Zatem,
jeśli nie znamy historii motocykla, zanim wyłożymy pieniądze, sprawdźmy
maszynę bardzo dokładnie, aby oszczędzić sobie zbędnych problemów.

od 16 lat
Wideo

Remont drogi, chodnika i ścieżki rowerowej w Chorzelowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty