Dlaczego tak drogo? Bo Neander jest jedynym na świecie seryjnie produkowanym motocyklem z turbodoładowanym silnikiem diesla. I za tę właśnie wyjątkowość firma każe sobie słono płacić.
Jednostka napędowa z wtryskiem common rail i dwoma cylindrami ma pojemność 1345 cm3 i osiąga moc 112 KM.
Maksymalny moment obrotowy wynosi 214 Nm. Nad stworzeniem silnika inżynierowie z firmy Neander pracowali prawie dziewięć lat, przy czym cztery z nich poświęcono na wersję koncepcyjną. Testy gotowej jednostki zaczęły się w grudniu 2003 r. i trwały do roku 2007. W międzyczasie przygotowywano ramę i zawieszenie motocykla wzorując się m.in. na podzespołach z Yamachy 1100. Ostatecznie w zeszłym roku wprowadzono jednoślad do sprzedaży.
Silnik Neandera współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów. Przyspieszenie do setki trwa 4,5 sekundy. Przeniesienie napędu odbywa się z wykorzystaniem pasa. Motocykl waży 295 kg, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,7 l/100 km.
.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?