Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Most odblokowany

Bartosz Wawryszuk
Wizualizacja Konsorcjum Arcadis Profil, BBKS-Projekt, Mosty Wrocław, Mosty Katowice: Budowa mostu na Odrze, którego rozmiary będą rekordowe, według urzędników potrwa trzy lata.
Wizualizacja Konsorcjum Arcadis Profil, BBKS-Projekt, Mosty Wrocław, Mosty Katowice: Budowa mostu na Odrze, którego rozmiary będą rekordowe, według urzędników potrwa trzy lata.
Nie ma już przeszkód, by Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybierała wykonawcę mostu, którym autostradowa obwodnica Wrocławia przejdzie nad Odrą.

W piątek sąd okręgowy odrzucił skargę spółki Hydrobudowa 6 z Warszawy, której protest blokował prowadzenie przetargu

 

- Kamień spadł mi z serca - mówił z ulgą po ogłoszeniu wyroku Stefan Hernik, naczelnik wydziału zamówień publicznych z wrocławskiego oddziału GDDKiA.

Wizualizacja Konsorcjum Arcadis Profil, BBKS-Projekt, Mosty Wrocław, Mosty Katowice: Budowa mostu na Odrze, którego rozmiary będą rekordowe, według urzędników
Wizualizacja Konsorcjum Arcadis Profil, BBKS-Projekt, Mosty Wrocław, Mosty Katowice: Budowa mostu na Odrze, którego rozmiary będą rekordowe, według urzędników potrwa trzy lata.

 

Sąd odrzucił skargę Hydrobudowy 6, która kwestionowała wykluczenie jej z przetargu na budowę odcinka obwodnicy złożonego z mostu na Odrze i dwóch prowadzących do niego estakad (fragment trasy o długości 1,7 km).

 

Sąd przyznał rację GDDKiA oraz arbitrom z Urzędu Zamówień Publicznych, którzy wykluczyli warszawską spółkę z udziału w przetargu. Sąd uznał, że zarówno inwestor, jak i UZP miały słuszne podstawy, by tak postąpić. Hydrobudowa 6 nie wywiązała się bowiem z kontraktu z innym oddziałem GDDKiA.

 

W ubiegłym roku zeszła z placu budowy obwodnicy Skoczowa, nie kończąc prac. Stało się tak, gdy zbankrutował partner spółki. Firma chciała wówczas większego wynagrodzenia za dokończenie robót. Inwestor nie mógł jednak zapłacić więcej, niż przewidywała umowa. -

 

Wykonawca przystępując do prac z partnerem, przyjął na siebie solidarną odpowiedzialność za realizację. Nawet jeśli jedna z firm ogłosiła upadłość, ta która została, powinna samodzielnie wywiązać się z umowy - uzasadniał wyrok sędzia. Tym bardziej że skutkiem porzucenia placu budowy były wymierne szkody, które poniosła GDDKiA. Piątkowy wyrok jest ostateczny i Hydrobudowa 6 nie ma już możliwości odwołania się od niego.

 

- Cieszy nas taki werdykt, bo potwierdza, że prawidłowo prowadzimy przetarg. Niestety, przez to, że wykluczona firma wykorzystała wszystkie prawne możliwości odwołań, straciliśmy trzy miesiące - wylicza Hernik. Jego zdaniem, gdyby spółka nie oprotestowała wykluczenia, w sierpniu mógł być już wybrany wykonawca budowy mostu (przetarg GDDKiA ogłosiła na początku kwietnia).

 

Teraz realny termin rozstrzygnięcia przetargu przesuwa się na jesień.

 - W poniedziałek wysyłamy zaproszenia do złożenia ofert pozostałym firmom zainteresowanym budową. Na złożenie ofert mają 36 dni - dodaje Hernik.

 

Gdy urzędnicy już wybiorą najlepszą ofertę, przed podpisaniem umowy całą dokumentację przetargową musi jeszcze skontrolować UZP. To wymóg przepisów przy inwestycjach, których wartość liczy się w setkach milionów zł. Przy założeniu, że nie będzie kolejnych protestów do przetargu, kontrakt GDDKiA będzie mogła podpisać w listopadzie. A budowa ruszy najpewniej na przełomie 2007 i 2008 r.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty