Most na Wiśle w okolicach Solca i Kamienia z opóźnieniem

redakcja.regiomoto
Obecnie prace na budowie mostu pod Solcem i Kamieniem są związane z nasuwaniem najdłuższych odcinków pomostu na filary
Obecnie prace na budowie mostu pod Solcem i Kamieniem są związane z nasuwaniem najdłuższych odcinków pomostu na filary
Prace przy budowie mostu na Wiśle w okolicach Solca (mazowieckie) i Kamienia (lubelskie) prowadzone są z dwumiesięcznym poślizgiem. Budowniczowie starają się nadrobić opóźnienie pracując przez 24 godziny na dobę.
Obecnie prace na budowie mostu pod Solcem i Kamieniem są związane z nasuwaniem najdłuższych odcinków pomostu na filary
Obecnie prace na budowie mostu pod Solcem i Kamieniem są związane z nasuwaniem najdłuższych odcinków pomostu na filary

Obecnie prace są związane z nasuwaniem najdłuższych odcinków pomostu na filary. Prowadzone są one w systemie trzyzmianowym z obu stron rzeki. Rozpiętość pomiędzy filarami stojącymi w nurcie rzeki to 100 metrów.

- Jesteśmy obecnie na podporze numer 8 od strony Kamienia i za podporą numer 4 od strony Solca. Prace przy nasuwaniu przekroczyły półmetek. Całość zostanie nasunięta do końca października. Od razu rozpoczniemy prace związane z przygotowaniem żelbetowej płyty - mówił nam Michał Sitarek z firmy Gotowski, która jest wykonawcą robót.

Zobacz pełną wersję mapy Mapy pochodzą z:naviexpert

Według niego budowa mostu w Kamieniu to wyjątkowe przedsięwzięcie ze względu na innowacyjną technologię nasuwania.

- Największym problem było jednak przejście fali powodziowej o wysokości 4 metrów ponad placem montażowym. Wysoka woda przechodziła 2 tygodnie, ale ze skutkami zmagaliśmy się przez okres ponad 2 miesięcy. Rozmyty został pas montażowy i nabrzeża. Pracujemy nadal z balastem około dwumiesięcznego poślizgu starając się go nadrabiać, chociaż to bardzo trudne. Wiele prac nie można w prosty sposób przyspieszyć. Musimy mieć na uwadze, że koniec prac ze względu na opóźnienie spowodowane przez przejście fali powodziowej wypadnie w okresie zimowym. Istnieje więc ryzyko, że wówczas nie da się wówczas przeprowadzić wszystkich robót, szczególnie tych związanych z betonowaniem, ze względu na warunki pogodowe - twierdzi Michał Sitarek.

Most łączący miejscowość Kamień w województwie lubelskim z okolicami Solca w województwie mazowieckim ma mieć ponad kilometr długości i szerokość blisko 20 metrów. Kierowcy pojadą dwoma pasami jezdni, po lewej stronie będzie chodnik ze ścieżką rowerową. Stalową konstrukcję wesprze 10 przęseł z żelbetowymi podporami. Most powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej 747, która ma stanowić wygodne połączenie pomiędzy Lublinem i Radomiem oraz Kielcami. Kontrakt jest warty 209 milionów złotych. Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Prace wykonuje konsorcjum Energopol - Szczecin SA i Firma Gotowski z Bydgoszczy. Zgodnie z umową inwestycja miała się zakończyć do grudnia 2014 roku.

"Echo Dnia" 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie