Most na Wiśle w okolicach Solca i Kamienia z opóźnieniem

redakcja.regiomoto
Obecnie prace na budowie mostu pod Solcem i Kamieniem są związane z nasuwaniem najdłuższych odcinków pomostu na filary
Obecnie prace na budowie mostu pod Solcem i Kamieniem są związane z nasuwaniem najdłuższych odcinków pomostu na filary
Prace przy budowie mostu na Wiśle w okolicach Solca (mazowieckie) i Kamienia (lubelskie) prowadzone są z dwumiesięcznym poślizgiem. Budowniczowie starają się nadrobić opóźnienie pracując przez 24 godziny na dobę.
Obecnie prace na budowie mostu pod Solcem i Kamieniem są związane z nasuwaniem najdłuższych odcinków pomostu na filary
Obecnie prace na budowie mostu pod Solcem i Kamieniem są związane z nasuwaniem najdłuższych odcinków pomostu na filary

Obecnie prace są związane z nasuwaniem najdłuższych odcinków pomostu na filary. Prowadzone są one w systemie trzyzmianowym z obu stron rzeki. Rozpiętość pomiędzy filarami stojącymi w nurcie rzeki to 100 metrów.

- Jesteśmy obecnie na podporze numer 8 od strony Kamienia i za podporą numer 4 od strony Solca. Prace przy nasuwaniu przekroczyły półmetek. Całość zostanie nasunięta do końca października. Od razu rozpoczniemy prace związane z przygotowaniem żelbetowej płyty - mówił nam Michał Sitarek z firmy Gotowski, która jest wykonawcą robót.

Zobacz pełną wersję mapy Mapy pochodzą z:naviexpert

Według niego budowa mostu w Kamieniu to wyjątkowe przedsięwzięcie ze względu na innowacyjną technologię nasuwania.

- Największym problem było jednak przejście fali powodziowej o wysokości 4 metrów ponad placem montażowym. Wysoka woda przechodziła 2 tygodnie, ale ze skutkami zmagaliśmy się przez okres ponad 2 miesięcy. Rozmyty został pas montażowy i nabrzeża. Pracujemy nadal z balastem około dwumiesięcznego poślizgu starając się go nadrabiać, chociaż to bardzo trudne. Wiele prac nie można w prosty sposób przyspieszyć. Musimy mieć na uwadze, że koniec prac ze względu na opóźnienie spowodowane przez przejście fali powodziowej wypadnie w okresie zimowym. Istnieje więc ryzyko, że wówczas nie da się wówczas przeprowadzić wszystkich robót, szczególnie tych związanych z betonowaniem, ze względu na warunki pogodowe - twierdzi Michał Sitarek.

Most łączący miejscowość Kamień w województwie lubelskim z okolicami Solca w województwie mazowieckim ma mieć ponad kilometr długości i szerokość blisko 20 metrów. Kierowcy pojadą dwoma pasami jezdni, po lewej stronie będzie chodnik ze ścieżką rowerową. Stalową konstrukcję wesprze 10 przęseł z żelbetowymi podporami. Most powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej 747, która ma stanowić wygodne połączenie pomiędzy Lublinem i Radomiem oraz Kielcami. Kontrakt jest warty 209 milionów złotych. Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Prace wykonuje konsorcjum Energopol - Szczecin SA i Firma Gotowski z Bydgoszczy. Zgodnie z umową inwestycja miała się zakończyć do grudnia 2014 roku.

"Echo Dnia" 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty