Montaż instalacji gazowej ciągle mocno się opłaca. LPG nie drożeje

Bartosz Gubernat
Montaż instalacji gazowej ciągle mocno się opłaca. LPG nie drożeje
Montaż instalacji gazowej ciągle mocno się opłaca. LPG nie drożeje
Gaz LPG jest o połowę tańszy od benzyny E95. Dlatego montaż instalacji gazowej jest tak opłacalny.
Montaż instalacji gazowej ciągle mocno się opłaca. LPG nie drożeje
Montaż instalacji gazowej ciągle mocno się opłaca. LPG nie drożeje

Rozmowa z Adamem Tutakiem, współwłaścicielem serwisu samochodowego Awres w Rzeszowie.

 

Zobacz także: Ceny paliw ostro w górę! Do jesieni nie spadną


Różnica w cenie benzyny i gazu LPG wynosi w tej chwili ponad 50 procent. Dlatego wielu kierowców decyduje się na przeróbkę samochodu. Ile kosztuje taka usługa?

- Wszystko zależy od modelu samochodu, a co za tym idzie, rodzaju instalacji, jaką trzeba do niego zastosować. W tej chwili za najbardziej popularne są instalacje sekwencyjne, z bezpośrednim wtryskiem gazu. Trzeba za nie zapłacić ok. 2,3-4,5 tys. zł. Takie urządzenia stosuje się do najnowszych modeli silników, z wielopunktowym, elektronicznym wtryskiem paliwa. Ich atutem jest przede wszystkim bardzo precyzyjne działanie.

 

 

 Od tańszych instalacji sekwencję różni przede wszystkim bardziej zaawansowana elektronika. Największą wadą takiej instalacji jest nieco wyższa cena. W wielu przypadkach nie warto jednak oszczędzać, bo tańszy układ może nie działać prawidłowo w naszym samochodzie. Do starszych aut można jednak zastosować prostszy zestaw, wart ok. 1,5-2 tys. zł.

Komu montaż instalacji opłaci się najbardziej?

- Zakładając, że samochód spala na 100 km 10 litrów benzyny po 5,30 zł za litr obliczymy, że przejechanie tego dystansu będzie nas kosztować 53 zł. Jeżdżąc na gazie po 2,40 zł, za przejechanie 100 km zapłacimy ok. 28 zł (przy spalaniu 12l/100km). Po przejechaniu każdych 100 km do skarbonki wrzucimy zatem 25 zł.

Najprostsza instalacja wróci się nam po ok. 6000 km (cena 1200-1300 zł). Urządzenie bardziej zaawansowane, do zasilania silnika z jednopounktowym wtryskiem zapracuje na siebie po ok. 10000 km (cena 1500-1800 zł). Koszt średniej klasy instalacji sekwencyjnej wróci się nam po ok. 17000 km (cena 3200 zł).

Oszczędności na paliwie to olbrzymi atut, ale zdaniem wielu mechaników gaz przyspiesza zużycie silnika.

- To mity. Mamy wielu klientów, którzy zrobili na gazie po kilkaset tysięcy kilometrów bez poważniejszych usterek. Jeśli instalacja jest zamontowana profesjonalnie, a klient tankuje gaz dobrej jakości, na sprawdzonej stacji, nie ma poważniejszych problemów. Owszem, zdarzają się usterki, ale przecież w autach jeżdżących na benzynę czy olej napędowy też ich nie brakuje. To nie prawda, że auta na gaz psują się częściej.

Rozmawiał Bartosz Gubernat


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

UOKiK przeprowadza kontrole na stacjach V2

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty