Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Moda na ekologię

AT
Jakość w baku - oleje napędowe. Tankowanie oleju napędowego o śladowej zawartości toksycznych związków ma wpływ na jakość otaczającego nas środowiska.

Analitycy ekonomiczni przewidują w ciągu najbliższych 10 lat zwiększenie
sprzedaży olejów napędowych o co najmniej 18%. Wzrost popytu ma być wynikiem
intensyfikacji transportu drogowego w Europie. Druga przyczyna to rosnące
zainteresowanie napędem dieslowskim wśród użytkowników samochodów.
Zazwyczaj tańszą od benzyny "ropę" kojarzymy z paliwem niskiej jakości,
poważnie zanieczyszcza-jącym środowisko. Tymczasem właśnie w Polsce produkowane
są rodzaje olejów napędowych, których parametry pod kątem użytkowym i ekologicznym
przewyższają normy Unii Europejskiej.
Olej napędowy EKO- DIESEL PLUS 50
jest jednym z najnowocześniejszych
produktów Polskiego Koncernu Naftowego ORLEN S.A.
Nowe paliwo do
silników dies lowskich zostało wprowadzone na rynek w grudniu 2000 roku.
Wyróżnia się siedmiokrotnie niższą za-wartością siarki (0,005%) niż wymagane
jest to w krajach UE. W stosunku do swojego poprzednika, Ekodiesel Plus
50

charakteryzuje się wyższym wskaźnikiem jakości spalania, gwarantuje
łatwiejszy zimny rozruch i wydajniejszą eksploatację samochodu poprzez
podniesienie liczby cetanowej. Wartość ta odpowiada za właściwości przeciwstukowe
paliwa.
Kolejny olej napędowy tej samej firmy - ONM "Standard 50" to jedyny
tego rodzaju produkt wprowadzony na rynek w Europie Środkowo-Wschodniej.
Dzięki zastosowaniu przez Spółkę nowoczesnych technologii wytwarzania oraz
unikalnych dodatków uszlachetniających, jakość ONM "Standard 50"
jest znacznie wyższa od jego odpowiedników używanych w krajach Unii Europejskiej.
Olej napędowy miejski charakteryzuje się bardzo niską zawartością siarki,
niską zawartością aromatów oraz bardzo dobrymi właściwościami niskotemperaturowymi.
Podobnie jak Ekodiesel Plus 50, również to paliwo chronione jest przed
skażeniem mikrobiologicznym. Produkt stosowany jest głównie w komunikacji
miejskiej dużych aglomeracji miejskich i strefach ekologicznie chronionych.

Tankowanie oleju napędowego o śladowej zawartości toksycznych związków
ma wpływ na jakość otaczającego nas środowiska.

Anna Szurek, Dyrektor Regionalnego Biura Handlu Hurtowego i Logistyki w Gdańsku - Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.Obniżenie zawartości siarki w oleju napędowym ma kapitalne znaczenie ekologiczne. Zapewnia znaczne zmniejszenie emisji tlenków siarki i posiadających działanie
rakotwórcze cząstek stałych, a przede wszy-stkim umożliwia stosowanie filtrów
i katalizatorów w układzie wydechowym pojazdów z silnikiem diesla. Dzięki
uruchomieniu nowoczesnych instalacji
w Płocku, Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A. może produkować oleje napędowe z zawartością siarki, która w krajach Unii europejskiej obowiązywać będzie
dopiero w 2005 roku.
Aby zobrazować parametry naszych produktów podam wyniki ostatnio przeprowadzonych badań. Dowodzą one , iż przy rocznym zużyciu około 144 tys. ton oleju
napędowego miejskiego w Polsce, stosując ONM "Standard 50", można ograniczyć emisję związków chemicznych o ponad 2,5 tys. ton.
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty